جنبش زنان مقتدر: زندان‌بان حکومت افغانستان بالای ده‌ها زن معترض بازداشت‌شده تجاوز کردند

11 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

شماری از زنان معترض و اعضای جنبش زنان مقتدر افغانستان، ادعا می‌کنند که زندان‌بان‌های حکومت سرپرست طی دو سال گذشته بالای ده‌ها زن معترض بازداشت شده تجاوز کرده‌اند.

این جنبش امروز (شنبه‌، ۲۹ میزان) با نشر بیانیه‌ای در مورد بازداشت ژولیا پارسی، یکی از زنان معترض افغانستان اشاره کرده است، اما در این بیانیه برای اثبات ادعای خودشان شواهدی ارائه نکرده است.

در ادامه آمده است که نیروهای حکومت سرپرست خلاف تمام موازین حقوق بشری و اسلامی، همه معیارهای انسانی را در برابر ژولیا پارسی و هزاران زندانی دیگر نقض کرده‌اند.

زنان معترض تاکید کردند: «زندانی‌ها در زندان‌های حکومت فعلی از ابتدایی‌ترین حق انسانی محروم هستند و حتی خانواده‌های آنان نمی‌دانند که عزیزان‌شان به چه اتهام بازداشت و در چه وضعیت به سر می‌برند.»

جنبش زنان مقتدر افغانستان افزود حکومت سرپرست حتی اجازه دیدار کودکان را با مادرشان نداده‌اند.

اعضای این جنبش با محکوم کردن بازداشت زنان معترض گفتند: «بازداشت خودسرانه ژولیا پارسی را توسط حکومت سرپرست به مثابه سرکوب و خفه ساختن صدای میلیون‌ها زن در افغانستان می‌دانیم.»

جنبش زنان مقتدر افغانستان از نهادهای مدافع حقوق زنان خواسته است تا برای آزادی هرچه زودتر زنان زندانی، اقدام کنند.

این در حالی است که ژولیا پارسی با فرزند خورد سالش و همچنان ندا پروانی با همسر و فزندش حدود یک ماه قبل از سوی نیروهای حکومت سرپرست در کابل بازداشت شده‌اند.

همچنین پیش از نیز ادعاهای در مورد تجاوز نیروهای حکومت فعلی بر زنان زندانی منتشر بود.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=7937
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد