سازمان جهانی صحت: نیمی از جمعیت افغانستان دچار پریشانی روانی اجتماعی هستند

11 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

سازمان جهانی صحت به مناسبت روز جهانی صحت روان اعلام کرده است که نیمی از جمعیت افغانستان دچار پریشانی روانی اجتماعی هستند.

این سازمان با نشر گزارشی در پلتفرم ایکس خود نوشته است که از میان این افراد، تنها ۱۲ درصد از آنان به‌دنبال مراقبت‌های روان‌درمانی می‌باشند.

در گزارش آمده است: «داشتن وضعیت سلامت روانی، نباید کسی را از حقوق آن‌ها از جمله حمایت، مراقبت، استقلال و حضور در اجتماعات محروم کند.»

سازمان جهانی صحت تاکید کرده است که چندین دهه درگیری در افغانستان، تاثیرات منفی شدیدی بر سلامت روان شهروندان کشور وارد کرده است.

در گزارش آمده است که حدود نیمی از جمعیت افغانستان دچار پریشانی روانی اجتماعی هستند؛ اما ۱۲ درصد به دنبال مراقبت‌های روان‌درمانی هستند.

در ادامه آمده است که سرمایه‌گذاری در برنامه‌های سلامت روان برای تضمین یک زندگی سالم‌تر و آینده‌ی بهتر، برای همه‌ی شهروندان افغانستان حیاتی است.

سازمان جهانی صحت در حالی از روز جهانی صحت روان یادآوری می‌کند که حکومت سرپرست با اقدامات محدودیت‌کننده‌ی خود، زنان و دختران در افغانستان را از تمامی حقوق اولیه و انسانی‌شان به شمول حق دسترسی به آموزش، کار، تفریح و… محروم کرده‌ است.

بر اساس گزارش‌ها، پس از تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان موارد خودکشی زنان و دختران در سراسر کشور به شدت افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=7664
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد