۸۰ کشور جهان: وضع محدودیت بر زنان افغان در تضاد با ارزش‌های اسلامی است

12 ماه قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

در ادامه‌ی وضع محدودیت بر کار و آموزش زنان و دختران در افغانستان، هشتاد کشور جهان در یک بیانیه‌ی مشترک خواستار لغو محدودیت‌های حکومت سرپرست علیه زنان و دختران افغان شده‌اند.

نمایندگی امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه، ۱۲ میزان) در شبکه اجتماعی ایکس خود اعلام کرده است که این بیانیه از سوی این کشور در نشست کمیته‌ی سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه شده است.

در بیانیه آمده است که دستورات حکومت فعلی علیه زنان و دختران «در تضاد با ارزش‌های اسلامی و حقوق بشر» اند.

در ادامه آمده است: «ما از حکومت فعلی می‌خواهیم که فوراً دستوراتی را که حقوق بشر و آزادی زنان و دختران را نقض می‌کند، لغو کنند، سهم آنان در توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی افغانستان بسیار مهم است.»

این کشورها می‌گویند که زنان افغانستان با «حادترین و سیستماتیک‌ترین» شکل تبعیض، سرکوب و نقض حقوق در جهان مواجه هستند.

در بیانیه از تاثیرات دستورات حکومت فعلی بر زندگی زنان ابراز نگرانی شده و کشورها از حکومت فعلی خواسته‌اند که به‌صورت فوری تمام فرامین و دستوراتی را که حقوق و آزادی‌های زنان را نقض می‌کنند، لغو کند.

آنان از حکومت فعلی خواسته‌اند که به حقوق بشری زنان و دختران افغانستان احترام بگذارند و آن را رعایت کنند و به زنان و دختران اجازه بدهند که در جامعه‌ی افغانستان مشارکت و حضور داشته باشند.

قابل ذکر است که این بیانیه را امارات متحده عربی، آلمان، بریتانیا، کانادا، اتحادیه اروپا و ۷۵ کشور دیگر امضا کرده‌اند.

این در حالی است که حکومت فعلی از زمان تسلط بر افغانستان، دختران بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب منع کرده و دروازه‌ی دانشگاه‌ها را نیز به‌روی دانشجویان دختر بسته‌اند.

همچنین زنان از کارکردن در ادارات دولتی و سازمان‌های غیردولتی داخلی و بین‌المللی نیز منع شده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=7490
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد