یونیسف: ۶۰ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه در افغانستان درمان شدند

12 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در ماه اگوست سال جاری میلادی، حدود ۶۰ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه شدید را درمان کرده است.

این نهاد با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در این مدت بیش از ۸۷ هزار طفل دیگر در سراسر افغانستان به اسهال آبکی شدید مبتلا شدند.

در ادامه آمده است که با ۶۸۲ هزار طفل دیگر کمک صورت گرفت تا به آموزش دسترسی داشته باشند.

این خبر در حالی نشر می‌شود که ادارات مختلف سازمان ملل متحد از کمبود بودجه برای ادامه کمک‌های بشری در افغانستان هشدار داده‌اند.

پیش از این، نیز سازمان جهانی غذا اعلام کرده بود که ۴۰ میلیون تن در سال روان میلادی در ۵۱ کشور جهان به سطح اضطراری گرسنگی روبه‌رو هستند و از این میان، ۱۵ میلیون تن از آن‌ها در افغانستان زندگی می‌کنند.

براساس تحلیل جدید، کمبود کمک‌های غذایی این سازمان باعث می‌شود کسانی‌که از این پیش با عدم مصوونیت شدید غذایی مواجه بودند، در سطح اضطراری عدم مصوونیت غذایی قرار گیرند.

باید گفت که با سلطه‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، این کشور در بحران عمیق بشری فرو رفته است. بساط فقر و گرسنگی گسترده‌تر شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور را ترک کرده‌اند.

سازمان ملل برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در سال ۲۰۲۳، درخواست ۴.۶ میلیارد دلار کمک کرده است که تاکنون فقط ۵ درصد یعنی ۲۱۳ میلیون دلار آن تامین شده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=7437
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد