استرالیا بیش از پنج میلیون دالر به نیازمندان افغان کمک کرد

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد اعلام کرده است که دولت استرالیا هشت میلیون دالر استرالیایی، معادل پنج میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۷۵ دالر آمریکایی را به صندوق بشردوستانه‌ی افغانستان کمک کرده است.

این نهاد امروز (یک‌شنبه، ۹ میزان) با نشر اعلامیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشته است که استرالیا از زمان تأسیس صندوق بشردوستانه برای افغانستان، حدود ۶۹ میلیون دالر استرالیایی را به این صندوق کمک کرده است.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد از استرالیا به‌دلیل حمایت از بودجه‌ی بشردوستانه برای افغانستان سپاسگزاری کرده است.

باید گفت که این کمک در حالی صورت گرفته می‌گیرد که نهادهای بین‌المللی بارها از کمبود بودجه برای کمک به افراد آسیب‌پذیر در افغانستان هشدار داده‌اند.

همچنین در تازه ترین مورد، برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) روز (سه‎‌شنبه، ۴ میزان) از کاهش بودجه این سازمان ابراز نگرانی کرده گفت که با کاهش منابع مالی یک میلیون مادر افغان و فرزندان‌شان از دریافت کمک غذایی محروم خواهد شد.

باید گفت که با سلطه‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، این کشور در بحران عمیق بشری فرو رفته است. بساط فقر و گرسنگی گسترده‌تر شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور را ترک کرده‌اند.

سازمان ملل برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در سال ۲۰۲۳، درخواست ۴.۶ میلیارد دلار کمک کرده است که تاکنون فقط ۵ درصد یعنی ۲۱۳ میلیون دلار آن تامین شده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=7364
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد