دفتر «رادیو نسیم» در دایکندی مسدود و سه کارمندش بازداشت شدند

12 ماه قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

منابع محلی از ولایت دایکندی می‌گویند که نیروهای استخبارات حکومت فعلی در مرکز این ولایت مدیر مسوول و دو خبرنگار «رادیو نسیم» را بازداشت و دروازه‌ی این رسانه را «مهر و لاک» کرده است.

منبع در صحبت با رسانه گوهرشاد گفت که نیروهای استخبارات حوالی ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز (چهارشنبه، ۵ میزان) وارد دفتر «رادیو نسیم» شده و دو خبرنگار این رسانه‌ی محلی را بازداشت کرده است.

منبع گفت که سلطان‌علی جوادی، مدیرمسوول «رادیو نسیم» نیز روز گذشته توسط نیروهای استخبارات از اداره مستوفیت دایکندی در شهر نیلی بازداشت شده است.

در ادامه آمده است که این سه خبرنگار پس از چند ساعت زندانی شدن، با دادن تعهد دوباره رها شده‌اند.

با این وجود یک منبع دیگر تاییید کرده است که تلفن‌های همراه این خبرنگاران در نزد استخبارات حکومت فعلی باقی مانده است.

منبع گفت که اداره‌ی استخبارات حکومت فعلی در دایکندی به این خبرنگاران محلی استعلام داده است تا به پرسش‌های آن پاسخ بدهند و بعد از آن به رادیو اجازه‌ی ازسرگیری نشرات داده خواهد شد.

با این وجود سیدمصطفی صالح، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت دایکندی در صحتب با رسانه گوهرشاد بازداشت این خبرنگاران را تایید کرده و گفت که آنان به‌دلیل تخطی از قانوان بازداشت شده‌اند.

آقای صالح تاکید کرد که برای آنان چندین گوش‌زد شده بود تا دست از قانون‌شکنی بردارد؛ اما در رادیو نیسم موسیقی پخش می‌شد، کارمندان آن از ساحات نظامی تصویربرداری می‌کرد و از نشرات رادیو آزادی نیز پشتبانی می‌کرد.

او گفت که این افراد توسط نیروهای استخبارات بازداشت شده و بعد از چند ساعت دوباره رها گردیده‌اند.

این درحالی است که نیروهای حکومت سرپرست در هفته‌های گذشته نیز چندین خبرنگار را در ولایت‌های غزنی، ارزگان، قندهار، ننگرهار، قندوز، پکتیا، خوست و… بازداشت کرده بودند. این خبرنگاران پس از چند روز دوباره رها شدند.

بر اساس معلومات مرکز خبرنگاران افغانستان، در حال حاضر دو خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در زندان به‌سر می‌برند.

طبق اطلاعات این مرکز، مرتضی بهبودی، خبرنگار افغانستانی-فرانسوی و امین‌الله عالمی، صاحب‌امتیاز و مدیرمسوول رادیوی محلی «ممتاز» در فاریاب همچنان در بند به‌سر می‌برند

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=7290
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد