سازمان جهانی صحت: افغانستان با بحرانی طولانی مدت بشردوستانه مواجه است

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

در ادامه‌ی کاهش بودجه سازمان‌های امدادرسان، این‌بار سازمان صحی جهان از کمبود بودجه در افغانستان هشدار داده و اعلام کرده است که در صورت ادامه کمبود بودجه، برای میلیون‌ها افغان خدمات صحی نجات‌دهنده ارائه نخواهد شد.

این سازمان با نشر پیامِ در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که مشارکت این سازمان با اهداکنند‌گان نهادهای بین‌الملل و شرکا، مراقبت‌های صحی حیاتی را برای افغانستان به ارمغان آورده است.

در ادامه آمده است که باید سرمایه‌گذاری جهت ارائه خدمات صحی در افغانستان، به‌ویژه در مناطق محروم که به‌دلیل بحران انسانی جاری به شدت کمبود منابع و آسیب‌پذیر هستند، افزایش پیدا کند.

سازمان صحی جهان تاکید کرد: «پس از دهه‌ها بی‌ثباتی، خشکسالی شدید و بلایای طبیعی، افغانستان در حال حاضر با یک بحران طولانی ‌مدت بشردوستانه مواجه است و میلیون‌ها تن با فقر یا عدم دسترسی به خدمات صحت و غذا، زند‌گی می‌کنند و آن‌ها را در معرض خطر شدید سوءتغذیه و شیوع بیماری قرار می‌دهند.»

در پیام آمده است که به ۱۲۵ میلیون دالر بودجه اضافی برای ادامه تامین نیازهای بهداشتی اولیه تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی نیاز دارد.

این در حالی است که پیش از این نیز سازمان‌های کمک‌رسان از کمبود بودجه در افغانستان هشدار داده بودند.

قابل ذکر است که با سلطه‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، این کشور در بحران عمیق بشری فرو رفته است. بساط فقر و گرسنگی گسترده‌تر شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور را ترک کرده‌اند

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=7186
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد