اوچا: در سال جاری میلادی به ۲۲.۶ میلیون افغان کمک کردیم

12 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده است که طی هفت ماه اول سال جاری میلادی، به ۲۲.۶ میلیون تن در افغانستان کمک‌ توزیع کرده است.

این نهاد با نشر پیامِ در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشته است این کمک‌های بشردوستانه از ماه جنوری تا جولای سال روان میلادی صورت گرفته است.

در ادامه آمده است که این کمک‌های بشردوستانه به ۹.۷ میلیون تن برای فعالیت‌های صحی، ۳.۵ میلیون کودک و زن باردار، ۶.۸ میلیون تن برای آب آشامیدنی، دو میلیون کودک به‌منظور آموزش، ۴۱۳ هزار تن برای سرپناه اضطراری و وسایل خانه و ۱.۸ میلیون تن برای محافظت صورت گرفته است.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان تاکید کرد که ۸۵۰ میلیون دالر بودجه این کمک‌ها از سال ۲۰۲۲ منتقل شده بود که با بودجه سال ۲۰۲۳ تکمیل شد.

این سازمان در حالی این آمار نشر می‌کند که نهادهای امدادرسان در سال جاری بارها از کمبود بودجه برای کمک به افراد آسیب‌پذیر در افغانستان هشدار داده‌اند.

همچنین برنامه جهانی غذا هشدار داده بود که این نهاد بودجه‌ی کافی برای پشت سرگذاشتن ماه اکتوبر ندارد و اگر بودجه تأمین نشود، مجبور است افغانستان را ترک کند.

قابل ذکر است که با سلطه‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، این کشور در بحران عمیق بشری فرو رفته است. بساط فقر و گرسنگی گسترده‌تر شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور را ترک کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=7182
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد