۶۰۰ هزار شهروند افغانستانی طی ۲ سال گذشته به پاکستان مهاجرت کردند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده است که پس از روی‌کارآمدن حکومت فعلی در افغانستان، بیش از ۶۰۰ هزار شهروند این کشور به پاکستان رفته‌اند.

قیصرخان افریدی، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد گفت که شمار مهاجران افغانستانی در پاکستان به ۳.۵ میلیون نفر رسیده‌اند.

آقای افریدی تاکید کرد که ۱.۳ میلیون مهاجر افغانستانی در پاکستان ثبت شده و کارت شناسایی (پی‌اوآر) دریافت کرده‌اند.

همچنین رسانه اکپسرس تریبون در یک گزارش نوشته است که تقریبا ۶۸.۸ درصد از شهروندان افغانستان در نقاط شهری یا نیمه‌شهری پاکستان زندگی می‌کنند و ۳۱.۲ درصد در ۵۴ منطقه‌ی مختلف، از جمله روستاها زندگی می‌کنند.

در گزارش آمده است که تا جون ۲۰۲۳، ۷۳۵ هزار و ۸۰۰ یا ۵۲.۶ درصد از کل مهاجران غیرقانونی پاکستان در خیبرپختونخواه زندگی می‌کنند.

در ادامه آمده است که همین‌طور ۲۴.۱ درصد در بلوچستان، ۱۴.۳ درصد در پنجاب، ۵.۵ درصد در سند و ۳.۱ درصد در اسلام‌آباد زندگی‌ می‎‌‎کنند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که طی دو سال گذشته، بیش از ۱۶ هزار شهروند افغانستان از طریق برنامه‌ی بازگشت داوطلبانه به کشورشان بازگشته‌اند.

این سازمان افزود که دولت پاکستان در سال ۲۰۱۷، یک کارت شهروندی (ای‌سی‌سی) را برای حدود ۸۸۰ هزار پناه‌جو صادر کرده که در سال جاری منقضی شده است.

در ادامه آمده است که در حال مذاکره با مقام‌‌های پاکستانی در مورد تمدید کارت ثبت‌نام پناه‌جویان افغانستانی است و آنان امیدوار به نتیجه‌ی مثبت در این زمینه هستند.

این در حالی است که اخیراً گزارش‌های گسترده از بازداشت پناه‌جویان افغانستانی در پاکستان گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=7175
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد