سازمان ملل: سلامت روان زنان افغان رو به وخامت است

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که مطالعات این سازمان بر وضعیت روحی و روانی زنان در افغانستان نشان می‌دهد که سلامت روان زنان و دختران افغان در خطر وخامت است.

این سازمان با نشر گزارشی گفته است که زنان و دختران در افغانستان از مسائل روانشناختی، از جمله افسردگی، بی‌خوابی، از دست دادن امید و انگیزه، اضطراب، ترس، پرخاشگری، انزوا و رفتار انزواطلبانه فزاینده و افکار خودکشی رنج می‌برند.

در ادامه آمده است، این مطالعه‌ که به‌روی ۵۹۲ زن از ۲۲ ولایت افغانستان توسط سه نهاد به‌شمول سازمان ملل، سازمان آی‌او‌ام و یوناما انجام شده‌است، نشان می‌دهد که میزان احساس اضطراب، انزوا و افسردگی بین ماه‌های آپریل و جون به طور قابل توجهی بیشتر شده است.

سازمان ملل تاکید کرد که این آمار که در سه ماه قبل از آن، ۵۷ درصد بوده؛ اما در ماه‌های اخیر با افزایش ۱۲ درصدی به ۶۹ درصد رسیده ‌است.

در گزارش آمده است: «زنانی که سلامت روان ضعیفی دارند بیشتر کسانی هستند که با خشونت‌های خانوادگی روبه‌رو هستند.»
در ادامه‌ی گزارش آمده است، باوجودی‌که برخی از این مشکلات با دریافت مشاوره‌های روانشناسی قابل بهبود می‌باشند؛ اما بیشترین و موثرترین استراتژی‌ها و راهبردهای دیگری چون مطالعه، برقراری روابط اجتماعی، از آنجایی که زنان در افغانستان با محدودیت‌های شدیدی روبه‌رو هستند تقریبا ناممکن می‌باشد.

از سوی دیگر آموزش‌های مبتنی بر جامعه توسط سازمان‌های بین‌المللی نیز ممنوع شده و طرح‌های آموزش خانگی نیز به طور منظم توسط حکومت سرپرست تعطیل می‌شود.

سازمان ملل وضعیت روانی زنان در افغانستان را نگران کننده خواند و ابراز داشته است که زنان بر ترس خود از وضعیت روانی زنان جوان‌تر تاکید کردند و حتی برخی از افکار خودکشی در میان دختران‌شان گزارش داده‌اند.

دو سال از حاکمیت حکومت سرپرست می‌گذرد و در این دو سال زنان و دختران افغان با محدودیت‌های شدید روبه‌رو بوده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=7091
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد