سازمان جهانی غذا: دو میلیون افغان را از فهرست کمک‌های خود حذف کرده‌ایم

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

در ادامه‌ی کاهش بودجه سازمان‌های امدارسان، برنامه‌ی جهانی غذا در افغانستان اعلام کرده است که به‌دلیل کمبود بودجه‌ی خود، دو میلیون نفر را از فهرست کمک‌های خود حذف کرده است.

این نهاد با نشر پیامِ در شبکه‌ اجتماعی ایکس خود نوشته است که به‌دلیل کمبود بودجه‌ کمک‌های بشردوستانه، ناگزیر است که توزیع کمک‌های خود را در افغانستان کاهش دهد.

در ادامه آمده است که به شمول این دو میلیون نفر، شمار افراد که از فهرست کمک‌های این نهاد در طول سال جاری حذف شده‌اند، به ۱۰ میلیون نفر می‌رسند.

این در حالی است که سازمان جهانی غذا روز سه‌شنبه هفته‌ی جاری از توزیع کمک‌های غذایی خود برای نزدیک به چهار هزار خانواده‌ی نیازمند در پکتیکا و زابل خبر داده بود.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست مجمع عمومی این سازمان گفته بود که ۷۰ درصد از شهروندان افغانستان نیاز شدید به کمک‌های بشردوستانه دارند.

آقای گوترش از کشور‌های جهان خواست تا به مناطق آسیب‌پذیر از جمله، افغانستان که با فقر گسترده مواجه است، توجه بیش‌تری صورت گیرد.

قابل ذکر است که با سلطه‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، این کشور در بحران عمیق بشری فرو رفته است. بساط فقر و گرسنگی گسترده‌تر شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور را ترک کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=7084
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد