برنامه جهانی غذا: ۱۵ میلیون تن در افغانستان هر شب گرسنه می‌خوابند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

در ادامه‌ی کاهش بودجه سازمان‌های امدادرسان، برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که دهه‌ها جنگ، شرایط بد اقتصادی و تغییرات اقلیمی، تاثیر ناگوار بر زندگی افغان‌ها داشته و ۱۵ میلیون تن را در افغانستان مجبور کرده است تا هر شب گرسنه بخوابند.

این برنامه امروز (یک‌شنبه، ۲۵ سنبله) با نشر گزارشی در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشته است که به‌دلیل بحران و کمبود شدید بودجه، این برنامه مجبور شده است که کمک‌های خود را برای میلیون‌ها افغانِ نیازمند متوقف کند.

در ادامه آمده است: «برنامه جهانی غذا قبل از پایان فصل زمستان به یک میلیارد دالر نیاز دارد تا میلیون‌ها خانواده را از زمستان سخت افغانستان نجات دهد.»

این برنامه در آغاز ماه جاری گفته بود که به‌دلیل کمبود کمک‌های جامعه‌جهانی، تعداد افغان‌های نیازمند به کمک را کاهش داده و در حال حاضر این اداره تنها برای سه میلیون در ماه کمک فراهم می‌تواند.

در گزارش آمده است که این اداره در افغانستان مجبور شده که در ماه سپتمبر دو میلیون نفر دیگر مواجه با گرسنگی را از کمک‌های مواد غذایی حذف کند، این رقم تعداد مجموعی کسانی را که در سال جاری از حمایت برنامه جهانی غذا محروم می‌شوند، به ده میلیون نفر می‌رساند.

همچنین رییس برنامه جهانی غذا در افغانستان در تاریخ (۲۲ سنبله) گفته بود که زمان آن فرا رسیده است که قبل از آغاز زمستان به خانواده‌های نیازمند افغان کمک صورت گیرد.

وی می‌گوید: «فصل زمستان در افغانستان به سرعت در حال آمدن است، به‌دلیل کمبود منابع مالی این برنامه در حال حاضر نمی‌تواند کمکی به خانواده‌های نیازمند کند و در فصل زمستان آینده راه‌های منتهی به مناطق آن‌ها به دلیل بارندگی بسته خواهد شد.»

او گفت: «بسیاری از مردم مجبور خواهند شد به‌دلیل زمستان سخت خانه‌های خود را ترک کنند، زیرا تمام روستای آن‌ها از روند دریافت کمک‌ها محروم می‌ماند. کسانی که بیشتر با مشکل مواجه خواهند شد، زنان و کودکان اند.»

برنامه جهانی غذا گفته است که طی ۶۰ سال گذشته که این اداره در افغانستان کار می‌کند، برای اولین بار است که با ۶۰ درصد کسری بودجه در این کشور مواجه شده است.

در آغاز سال روان میلادی، پس از کاهش کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان، سازمان ملل متحد مجبور شد تا درخواست ۴.۶ میلیارد دالری خود را از جامعه‌ی جهانی بازنگری کند و حدود یک‌ونیم میلیارد دالر آن را کم کرد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=6975
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد