سرپرست وزارت امر به معروف:  در نظام فعلی حقوق زنان و دختران زیرپا نشده است

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

با وجود وضع محدودیت‌های شدید بر کار و آموزش زنان و دختران افغانستان، محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست می‌گوید که در حکومت فعلی حقوق زنان و دختران زیرپا نشده است.

آقای حنفی این سخنان را طی یک سفر به ولایت بدخشان مطرح کرده است. او در این سفر گفته است که برخی کشورها در حالی حکومت فعلی را به نقض حقوق زنان متهم می‌سازند که خودشان حقوق زنان را زیرپا کرده‌اند.

او در مراسم معرفی والی تازه بدخشان صحبت می‌کرد، افزود که در نظام فعلی حقوق زنان زیرپا نشده است؛ اما برخی کشورها در حالی انتقاد می‌کند که خودشان حقوق زنان را زیرپا کرده‌اند.

آقای حنفی تاکید کرد که زنان و دختران افغان در کشور به فرمان ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر حکومت فعلی، حق میراث و حق گزینش شوهر را دارند.

وی می‌گوید: «برادرانی که به خواهران میراث نمی‌دهند، آن خواهران عزیز حق دارند و از طرف نظام فعلی صلاحیت داده شده است که عریضه کنند، از بدخشان تا قندهار هیچ کسی جرأت و صلاحیت ندارد که میراث خواهرها را بخورد.»

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست در صحبت‌هایش از ممنوع شدن پوشش عربی دختران مسلمان در مکتب‌های فرانسه انتقاد کرد و سکوت جامعه‌ی جهانی در برابر این ممنوعیت را پرسش‌برانگیز خواند.

در حالی این مقام دولتی بر رعایت حقوق زنان و دختران تاکید می‌کند که بیش از دو سال می‌شود حکومت سرپرست دختران بالاتر از صنف ششم را در افغانستان از رفتن به مکتب منع کرده‌ است.

وزارت تحصیلات عالی حکومت فعلی، زنان و دختران افغان را از تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز بازداشته است.

این اقدام حکومت فعلی باعث شده است که میلیون‌ها دانش‌آموز دختر از آموزش باز بماند.

همچنین در کنار آن زنان از رفتن به‌ باشگاه‌های ورزشی، رستورانت‌ها، حمام‌های عمومی، معاینه توسط پزشکان مرد، سفر بدون محرم و کار در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌المللی و حتی دفاتر سازمان ملل در افغانستان منع شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=6945
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد