موسسه بین‌المللی مراقبت: درآمد ماهانه ۷۳ درصد مردم افغانستان کمتر از ۵ هزار افغانی است

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

موسسه بین‌المللی مراقبت (کی‌یر) اعلام کرده است که درآمد ماهانه ۷۳ درصد مردم افغانستان، از پنج هزار افغانی کمتر است و این رقم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

این موسسه با نشر یک گزارشی گفته است که در یک نظرسنجی تازه از ۳۸۱ نفر در ۹ ولایت افغانستان که نیمی از آنان را زنان تشکیل می‌دهند، درباره درآمد ماهانه‌ آنان پرسیده است.

در ادامه آمده است که نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۳ درصد از پاسخ‌دهندگان درآمد ماهانه‌ کمتر از پنج هزار افغانی (۵۹ دلار آمریکا) دارند.

یافته‌های این موسسه نشان می‌دهد که درآمد ماهانه ۷۸ درصد از مردم افغانستان در مقایسه با ماه سپتامبر سال گذشته (۲۰۲۲) کاهش چشم‌گیر یافته است.

در گزارش آمده است که ۶۱ درصد مردان و ۴۲ درصد زنان در این نظر‌سنجی گفته‌اند که برای خرید غذا از دوستان و اقوام خود پول قرض می‌کنند.

طبق این نظرسنجی، به‌دلیل کاهش درآمد، میزان گرسنگی و سوءتغذیه به‌شدت افزایش یافته است و خدمات صحی نیز دور از دسترس است.

در گزارش موسسه بین‌المللی مراقبت آمده است: « وضعیت اقتصادی بدتر شده و ۸۰ درصد دختران از تحصیل منع شده‌اند.»

در نظرسنجی آمده است که کودکان آسیب‌پذیرترین، اصلی‌ترین قربانیان فقر، بیکاری و کاهش درآمد خانواده‌‌ها محسوب می‌شوند.

همچنین در ادامه آمده است که یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که  ۸۰ درصد مردم برای تهیه غذای مناسب برای فرزندان خود پول ندارند و از هر سه کودک، دو کودک‌ در معرض سوءتغذیه قرار دارند.

این موسسه عوامل اصلی کاهش درآمد مردم را تورم و افزایش قیمت مواد غذایی، از دست دادن شغل و خشکسالی عنوان کرده است.

در عین حال، برنامه جهانی غذای سازمان ملل، روز (چهارشنبه ۲۲ سنبله) اعلام کرده بود که برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان، به یک میلیارد دلار بودجه نیاز است و این سازمان از هر پنج شهروند نیازمند در افغانستان، تنها می‌تواند برای یک نفر کمک غذایی فراهم کند.

آمارهای دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز نشان می‌دهد که در حال حاضر ۲۹.۲ میلیون افغان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، اما به گفته دفاتر سازمان ملل در افغانستان، بودجه کافی برای کمک به این نیازمندان وجود ندارد.

در حالی گزارش موسسه بین‌المللی مراقبت منتشر می‌شود که نهادهای سازمان ملل نیز پس از تسلط حکومت فعلی بر افغانستان، در خصوص افزایش فقر، بیکاری و گرسنگی هشدار دادند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=6937
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد