۱۸ کارمند زن و مرد یک موسسه بین‌المللی در غور بازداشت شدند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

در ادامه‌ی وضع محدودیت بر کار موسسات بین‌المللی و بازداشت کارمندان آن، یک نهاد امدادرسان بین‌المللی موسوم به «مأموریت کمک بین‌المللی» تایید کرده است که نیروهای حکومت سرپرست ۱۸ کارمندش را از ولایت غور بازداشت و به کابل منتقل کرده‌اند.

این نهاد بین‌المللی امروز (جمعه، ۲۴ سنبله) با نشر اعلامیه‌‌ای گفت که از دلیل بازداشت کارمندانش مطلع نیست و تا اکنون دلیل بازداشت این کارمندان به آن‌ها گفته نشده است.

در ادامه آمده است که سه نفر از کارمندان دفترش در ولایت غور، شامل دو کارمند محلی و یک کارمند بین‌المللی، روز یک‌شنبه (۱۲ سنبله) و ۱۵ کارمند محلی دیگرش روز چهارشنبه (۲۲ سنبله) بازداشت و اکنون همه‌ی آنان به کابل منتقل شده‌اند.

این نهاد تاکید کرد که سلامتی و امنیت همکاران‌شان، برای آن‌ها مهم است و تمام تلاش خود را برای ایمنی و آزادی سریع آن‌ها انجام می‌دهد.

مأموریت کمک بین‌المللی افزود که به مأموریت خود در افغانستان متعهد می‌ماند و برای ساختن «افغانستان عادلانه‌تر و صلح‌آمیز‌تر» تلاش می‌کند.

در عین حال یک منبع محلی از ولایت غور به رسانه گوهرشاد گفت که نیروهای حکومت سرپرست هفته‌ی گذشته یک داکتر خارجی، مدیر عمومی و یک محافظ این موسسه را حین اجرای وظیفه از مرکز ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت بازداشت و به کابل منتقل کرده‌اند.

او تاکید کرد که شخصی به‌نام «جودید»، یک داکتر آمریکایی این موسسه، «رضا»، مدیر عمومی دفتر این موسسه در ولسوالی لعل و سرجنگل و یک محافظ این موسسه را در تاریخ (۱۲ سنبله) از مرکز این ولسوالی بازداشت کرده و به کابل منتقل کرده‌اند.

منبع در ادامه تاکید کرد که ۱۵ نفر دیگر به شمول شش تن از کارمندان زن این نهاد روز گذشته توسط نیروهای استخبارات حکومت سرپرست بازداشت و به کابل منتقل شده‌اند.

این منبع محلی از ولایت غور فهرستی از مشخصات این کارمندان را با رسانه گوهرشاد شریک ساخته؛ اما به دلیل حساسیت‌های امنیتی از ذکر مشخصات آنان خودداری می‌شود.

در عین حال، عبدالواحد حماس، سخنگوی والی غور به طلوع نیوز گفته است ۲۱ کارمند یک نهاد خارجی در این ولایت بازداشت شده‌اند.

آقای حماس افزود که یکی از بازداشت شدگان یک خانم آمریکایی است و این افراد را نیروهای امنیتی حکومت فعلی «به دلیل تبلیغ و ترویج دین مسیحیت» بازداشت کرده‌اند.

قابل ذکر است که حکومت سرپرست محدودیت گستره بر فعالیت نهادهای امدادرسان بین‌المللی وضع و آنان را از استخدام کارمندان زن منع کرده است.

باید گفت که موسسه «مأموریت کمک بین‌المللی» یا «IAM» یکی از موسسات بین‌المللی در افغانستان است که بیشتر در بخش صحت محیطی و آب‌رسانی در برخی از ولایت‌های کشور خدمات ارائه می‌کند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=6896
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد