اوچا: ۶.۳ میلیون افغان به‌شمول زنان و کودکان به آب پاک و خدمات بهداشتی دسترسی ندارند

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد اعلام کرد که به‌دلیل کمبود بودجه‌ی نهادهای امدادرسان، ۶.۳ میلیون نفر در افغانستان به آب پاک و سالم دسترسی نخواهند داشت.

این نهاد امروز (دوشنبه، ۱۳ سنبله) این موضوع را در پستی در پلتفرم ایکس خود مطرح کرده است.

در ادامه آمده است که در حال حاضر ۴.۳ میلیون نفر به تشناب بهداشتی، ۳.۵ میلیون نفر به خدماتی برای دفع ایمن فضولات، دو میلیون نفر دیگر به آب، سرویس بهداشتی و خدمات حفظ‌الصحه دسترسی ندارند.

اوچا هشدار داد که با کاهش بودجه سازمان‌های امدادرسان، از جمله افرادی که دسترسی به خدمات بهداشتی و صحی را از دست خواهند داد یک میلیون زن و دختر هستند.

این نهاد در ادامه تاکید کرد که ۱.۴ میلیون زن، ۳.۴ میلیون کودک و یک میلیون فرد دارای معلولیت در قسمت دسترسی به خدمات صحی و بهداشتی با چالش جدی مواجه خواهند شد.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد پیش از این نیز از پی‌آمدهای کمبود بودجه برای ارائه‌ی خدمات بشردوستانه به افغانستان هشدار داده بود.

سازمان‌های امدادرسان بشردرستانه می‌گویند که به‌دلیل کمبود بودجه مجبور شده‌اند که سطح ارائه‌ی خدمات به مردم افغانستان را کاهش دهند.

این در حالی است که نهادهای کمک‌رسان بشردوستانه برای امدادرسانی در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی در افغانستان، ۲.۲۶ میلیارد دالر بودجه درخواست داده بودند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=6586
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد