احزاب آلمان خواستار از سرگیری روند اخراج پناه‌جویان افغانستانی شدند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که نمایندگان سه حزب سیاسی مطرح این کشور گفته‌اند که روند اخراج پناه‌جویان مجرم و خطرناک به افغانستان باید از سر گرفته شود، زیرا اکنون بازگرداندن این پناه‌جویان به کشورشان امکان‌پذیر است.

دویچه‌وله گزارش داده است که شماری از اعضای حزب‌ دموکرات آزاد آلمان، اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن و اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان در پارلمان آن کشور، خواستار از سرگیری اخراج پناه‌جویان به افغانستان شده‌اند.

دویچه‌وله به نقل از الکساند تروم، سخنگوی سیاست داخلی گروه پارلمانی احزاب همکار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن، نوشته است که آنان خواسته‌اند که زمینه‌های لازم برای اخراج افغان‌ها، دست‌کم اخراج مجرمانی که جرائم جدی مرتکب شده‌اند و نیز افراد خطرناک به افغانستان فراهم شود.

الکساندر تروم افزود: «میدان هوایی کابل باز است و در اصل اخراج به افغانستان امکان‌پذیر است.»

وی به اخراج حدود ۶۵۰ مهاجر افغان در نیمه اول سال جاری از آلمان به کشورهای هم‌مرز با افغانستان اشاره کرد و گفت: «این موضوع که آیا افغانستان برای جنایت‌کاران، مجرمان اسلام‌گرا، جهادی‌ها یا سلفی‌ها هم ناامن است یا خیر، باید موردی ارزیابی شود.»

همچنین اشتیفن تومای، رییس فراکسیون پارلمانی دموکرات آزاد آلمان نیز گفته است: «هر شخص خارجی که به‌دلیل ارتکاب جرائم جنایی به‌طور قانونی محکوم و به‌عنوان یک فرد خطرناک طبقه‌بندی شده است، باید آلمان را ترک کند.»

در عین حال، دیرک ویزی، معاون جناح پارلمانی حزب سوسیال دموکرات آلمان، در مخالفت با این درخواست‌ها گفت که پیشنهادها باید قابل‌اجرا باشند و وضعیت امنیتی باید امکان اخراج به کشور مقصد را امکان‌پذیر کند.

او افزود: «پناهجویان پذیرفته‌نشده که جنایات جدی در آلمان مرتکب شده‌اند، اجازه اقامت خود را از دست داده‌اند. ما نمی‌توانیم مردم را به سوی مرگ احتمالی بفرستیم.»

این در حالی است که دبیرکل حزب دموکرات‌های آزاد آلمان در ماه ژوئن خواسته بود پس فرستادن پناه‌جویان ردشده به کشورهای‌شان بیشتر شود و اخراج‌ها به کشورهایی مانند افغانستان نیز شروع شود.

دولت آلمان پیش‌تر از این، در ماه مارس امسال اعلام کرده بود که طرح اخراج پناه‌جویان مجرم افغان در دست بررسی است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=6582
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد