روزنامه تلگراف: ورزشکاران راگبی زن در افغانستان با ترس و هراس به‌شکل مخفیانه تمرین می‌کنند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

در ادامه‌ی وضع محدودیت بر ورزش زنان و دختران در افغانستان، روزنامه بریتانیایی تلگراف در تازه‌ترین گزارش نوشته است که پس از روی‌کارآمدن حکومت سرپرست، ورزشکاران راگبی زن در افغانستان سرگردان مانده و اکثریت آنان از ترس و هراس نیروهای حکومت فعلی به‌صورت پنهانی تمرین می‌کنند.

این روزنامه در گزارشی در مورد ورزشکاران راگبی زن در افغانستان نوشته است که پس از تسلط حکومت فعلی بر کشور، اکثریت این زنان مانند سایر ورزشکاران از افسرد‌گی و محدودیت‌های وضع شده رنج می‌برند.

در ادامه آمده است که طی دو سال گذشته تمام فعالیت ورزشی زنان به ویژه راگبی متوقف شده است.

در گزارش آمده است که اما تعداد کمی از زنان هر هفته جان خود را به خطر می‌اندازند تا به‌طور مخفیانه ورزش راگبی را تمرین کنند.

روزنامه تلگراف به نقل از یکی از ورزشکاران زن نوشته است: «بیشتر وقت‌ها والدینم سعی می‌کنند من را از رفتن منع کنند؛ زیرا از زندگی من می‌ترسند. حتی تمرین کردن برای من بسیار سخت است.»

وی تاکید کرده است: «تنها راهی که می‌توانم از والدینم اجازه بگیریم این است که گریه کنم تا زمانی که آن‌ها تسلیم شوند و من را رها کنند. برای من، راگبی بسیار آزاد است. این واقعیت است که من می‌توانم این کار را با دوستانم انجام دهم. این اشتیاق من است.»

گزارش به نقل از یکی دیگر از زنان نوشته است: «اولین کاری که می‌کنیم این است که به هم نزدیک شویم و از هم بپرسیم حال‌مان چطور است. ما باید همه‌چیز را خیلی بی‌سر و صدا انجام دهیم. مهم است که سر و صدا نکنیم یا توجه خود را به خود جلب نکنیم. مواقعی بوده است که در یک اتاق کوچک تمرین کرده‌ایم. گرفتن اجازه از والدین ما بسیار دشوار است؛ زیرا آن‌ها می‌دانند که حکومت فعلی چگونه عمل می‌کنند. حتی ترک خانه هم خودش یک جنگ است.»

این در حالی است که حکومت سرپرست در ماه عقرب سال گذشته‌ی خورشیدی ورزش زنان را ممنوع کرد.

پیشتر، کمیته‌‌ی بین‌المللی المپیک نیز در نشستی خواستار پایان بخشیدن به محدودیت‌های وضع شده علیه ورزشکاران زن در افغانستان شده است.

این کمیته‌ هرگونه حمایت از کمیته‌ی ملی المپیک کشور را مشروط به دسترسی ایمن و فراگیر زنان و دختران افغانستان به ورزش کرده است.

در کنار وضع محدودیت بر ورزش زنان، زنان و دختران افغان از دیگر عرصه‌های نیز به صورت کامل حذف شده‌اند.

زنان و دختران اجازه آموزش، تحصیل و کار را ندارند. همچنان از رفتن به پارک‌های تفریحی، سالن‌های ورزشی، حمام عمومی و… منع شدند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=6200
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد