سفارت آمریکا: مردم افغانستان برای ساختن کشورشان نیاز به آموزش مدرن دارند

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

در ادامه‌ی منع آموزش دختران و زنان افغان از سوی حکومت سرپرست، کرن دیکر، کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان از فراهم‌سازی زمینه تحصیل دانشجویان دانشگاه آمریکایی افغانستان (AUAF) در قطر خبر داده است.

خانم دیکر در مطلبی در شبکه‌ اجتماعی ایکس خود نوشته است که افغان‌ها برای کمک به ساختن افغانستان نیاز به آموزش مدرن دارند.

کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان از ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه آمریکایی که پس از تسلط حکومت فعلی از ادامه‌ی تحصیل در افغانستان‌ محروم شده بودند، در دوحه‌، پایتخت قطر استقبال کرده است.

او تاکید کرد که این کار در همکاری نزدیک واشنگتن و دوحه صورت گرفته است.

در حالی سفارت آمریکا برای افغانستان از فراهم‌سازی زمینه تحصیل دانشجویان افغان خبر می‌دهد که دو سال می‌شود که حکومت سرپرست دختران بالاتر از صنف ششم را در افغانستان از رفتن به مکتب منع کرده‌ است.

وزارت تحصیلات عالی حکومت فعلی، زنان و دختران افغان را از تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز بازداشته است.

این اقدام حکومت فعلی باعث شده است که میلیون‌ها دانش‌آموز دختر از آموزش باز بماند.

قابل ذکر است که در کنار آن زنان از رفتن به‌ باشگاه‌های ورزشی، رستورانت‌ها، حمام‌های عمومی، معاینه توسط پزشکان مرد، سفر بدون محرم و کار در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌المللی و حتی دفاتر سازمان ملل در افغانستان منع شده‌اند.

قابل ذکر است که پس از از ۲۴ اسد و تسلط دوباره‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، صدها هزار از شهرواندن، کشور را ترک کردند که از آن جمله شماری از دانشجویان دانشگاه آمریکایی افغانستان به قطر منتقل شدند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=6061
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد