پارلمان بریتانیا: هزار‌ه‌های افغانستان در ۲ سال اخیر با کشتار هدفمند و تبعیض مواجه بوده‌اند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

در ادامه‌ی وضع محدودیت و سرکوب اقلیت‌های قومی و مذهبی در افغانستان، این‌بار پاول بریستو، عضو پارلمان بریتانیا به‌مناسبت دومین سال تسلط حکومت فعلی بر افغانستان می‌گوید که هزاره‌های افغانستان در دو سال اخیر با «کشتار هدفمند، شکنجه‌ و تبعیض» مواجه بوده‌اند.

آقای بریستو امروز (سه‌شنبه، ۲۴ اسد) در یک پیام ویدیویی گفته است که سقوط افغانستان به‌دست حکومت فعلی «یک فاجعه» برای مردم کشور است.

او رییس گروه پارلمانی همه‌ی احزاب بریتانیا برای هزاره‌ها است.

وی تاکید کرد: «به‌عنوان رییس این گروه پارلمانی، وظیفه‌ی من این است که مشکلات هزاره‌ها را مطرح کنم و از هیچ فرصتی برای انجام آن فروگذار نخواهم کرد.»

همچنین گروه پارلمانی همه‌ی احزاب بریتانیا برای هزاره‌ها نیز با نشر بیانیه‌ی در وب‌سایت خود، گفته است که هزاره‌های افغانستان در دو سال اخیر به‌صورت هدف‌مند مورد حمله‌ی گروه‌های افراطی چون حکومت فعلی و داعش قرار گرفته‌اند.

در ادامه آمده است که هزاره‌ها در افغانستان به‌دلیل تعلقات قومی و مذهبی، در طول تاریخ با تبعیض و آزار و اذیت مواجه بوده‌اند.

این گروه هشدار داده است که در سال‌های اخیر وضعیت برای هزاره‌ها بدتر شده و پس از سقوط افغانستان، گروه‌های افراطی حملات هدف‌مند خود را علیه هزاره‌ها افزایش داده‌اند.

گروه پارلمانی همه‌ی احزاب بریتانیا برای هزاره‌ها می‌گوید که هدف این حملات که از طریق بمب‌گذاری، تیراندازی و آدم‌ربایی صورت گرفته‌اند، ایجاد ترس و تضعیف احساس امنیت مردم هزاره بوده است.

در بیانیه آمده است که هزاره‌ها‌ در جاهای مختلف همانند مساجد، آموزشگاه‌ها و اجتماعات عمومی که باید احساس امنیت کنند، به‌صورت تراژیک هدف حمله قرار گرفته‌اند.

این گروه افزوده است که این حملات نه تنها جان انسان‌ها را می‌گیرد، بلکه امیدها و رویاهای یک جامعه (مردم هزاره) را نیز از بین می‌برد.

آنان گفته‌اند: «ما باید در همبستگی با جامعه‌ی هزاره بایستیم و خواستار پایان‌دادن به این اعمال خشونت‌آمیز بی‌معنا باشیم.»

گروه پارلمانی همه‌ی احزاب بریتانیا برای هزاره‌ها در پی اعتراضات گسترده‌ی هزاره‌های ساکن بریتانیا به «تبعیض سیستماتیک» و «قتل‌عام» هزاره‌ها در افغانستان ایجاد شده است.

قابل ذکر است که این گروه پارلمانی ماموریت خود را پرداختن به مسائل مربوط به هزاره‌ها و طرح موضوع «نسل‌کشی هزاره‌ها» و «اطمینان از پاسخ‌های همه جانبه، از جمله عدالت برای قربانیان و بازماندگان، کمک به نیازهای آنان و اطمینان از عدم تکرار جنایات در آینده» اعلام کرده‌ است.

مجمع آسیایی حقوق بشر و توسعه (FORUM-ASIA) در گزارشی گفته است که از زمان تسلط دوباره‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، حداقل ۷۰۰ غیرنظامی هزاره در ۱۳ حمله‌ی هدفمند وابسته به داعش کشته یا زخمی شده‌اند.

این نهاد تاکید کرده است که نهادهای حقوق بشری و نظارتی نسبت به افزایش حملات علیه هزاره‌های شیعه نگرانی دارند و زنگ خطر یک نسل‌کشی احتمالی را به صدا در آورده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5968
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد