۲ زن و ۷ مرد در تخار به اتهام رابطه‌ی نامشروع بازداشت شدند

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

مسوولان در فرماندهی پولیس ولایت تخار می‌گویند که دو زن و هفت مرد را به اتهام داشتن «رابطه‌ی نامشروع» بازداشت کرده‌اند.

مبین صافی، سخنگوی پولیس تخار گفت که یک زن و سه مرد متأهل از ولسوالی دشت‌قلعه و یک زن و چهار مرد مجرد از ناحیه‌ی دوم شهر تالقان، مرکز تخار بازداشت شدند.

آقای صافی تاکید کرد که این افراد به «داشتن رابطه‌ی نامشروع» اعتراف کرده‌اند و در حال حاضر تحت نظارت فرماندهی پولیس این ولایت قرار دارند.

به گفته‌ی وی، پرونده‌های این افراد برای تحقیقات بیشتر به ارگان‌های عدلی و قضایی سپرده شده است.

پیش از این نیز افراد حکومت سرپرست طی ماه‌های اخیر چندین زن و مرد را به اتهام‌های مختلف از جمله، ایجاد ارتباط خارج از ازدواج و فرار از منزل بازداشت کرده ‌اند.

بر اساس گزارش‌های موجود تنها در ولایت تخار، نیروهای حکومت سرپرست از ماه حوت ۱۴۰۱ خورشیدی تا اکنون ۱۷۶ زن و مرد را به اتهام فرار از منزل و داشتن «رابطه‌ی نامشروع» از مرکز و ولسوالی‌های این ولایت بازداشت کرده‌اند.

این در حالی است که شماری از فعالان حقوق بشر می‌گویند که با تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان در ماه آگست ۲۰۲۱ میلادی، بازداشت‌های زنان و دختران به بهانه‌های ارتباط خارج از ازدواج و فرار از منزل افزایش چشم‌گیری داشته است.

قابل ذکر است که زنان و دختران در سراسر کشور به این اتهام‌های ذکر شده از سوی افراد حکومت فعلی بازداشت و در حضور مردم شلاق زده شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5780
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد