کمیته بین‌المللی حفاظت از خبرنگاران: حکومت سرپرست سرکوب بی‌امان رسانه‌ها را متوقف کنند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

در ادامه‌ی واکنش به بسته شدن یک رسانه‌ی محلی از سوی نیروهای حکومت سرپرست در ولایت ننگرهار، این‌بار کمیته بین‌المللی حفاظت از خبرنگاران از حکومت فعلی خواسته است که سرکوب بی‌امان رسانه‌های افغانستان را متوقف کنند.

به‌ لیه‌یی، هماهنگ‌کننده‌ی برنامه‌ آسیایی این کمیته گفته است که حکومت سرپرست باید به رادیو و تلویزیون «همیشه بهار» احازه دهند تا فعالیت خود را از سر بگیرد.

قابل ذکر است که نیروهای حکومت سرپرست روز سه‌شنبه هفته‌ی گذشته کارمندان رادیو و تلویزیون همیشه بهار را اخراج و دروازه‌ی آن را قفل کردند.

همچنین روز دوشنبه همان هفته نیروهای حکومت فعلی پس از دریافت اطلاعات در مورد برگزاری کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری با حضور دختران در رادیو و تلویزیون همیشه‌بهار به این رسانه هجوم برده بودند. نیروهای حکومت فعلی بعد از هجوم به این رسانه‌ی مخلی به کارمندان آن هشدار داده و شماری هم را لت‌وکوب کردند.

در عین حال، هماهنگ‌کننده‌ی برنامه‌ آسیایی کمیته بین‌المللی حفاظت از خبرنگاران افزوده است: «این وحشتناک است که حکومت فعلی یک رسانه را به‌دلیل شرکت زنان در یک جلسه‌ی آموزشی روزنامه‌نگاری سرکوب کرده‌اند.»

به‌گفته‌ی او، محرومیت زنان از حقوق‌شان، ویژگی بارز حکومت سرپرست است.

کمیته حفاظت از خبرنگاران گفته است که رادیو و تلویزیون همیشه‌بهار ۳۵ کارمند دارد که ۹ نفر آنان زن هستند.

سران حکومت سرپرست تا اکنون به‌گونه‌ی رسمی درباره‌ی بستن این رسانه چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که چند روز قبل اتل‌خان استانکزی، مدیرمسوول رادیو و تلویزیون همیشه‌بهار به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته بود که نیروهای حکومت فعلی به او گفته‌اند که به ما از سوی مقام‌ها هدایت داده شده است تا مانع ادامه‌ی کار شویم و دروازه را قفل کنیم.

این در حالی است که حکومت سرپرست از زمان تسلط دوباره‌ی بر افغانستان محدودیت‌های شدیدی بر کار رسانه‌ها و خبرنگاران وضع کرده‌اند و در مورد متعدد متهم به سرکوب، شکنجه و بازداشت خودسرانه‌ی خبرنگاران شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5663
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد