هجوم نیروهای حکومت سرپرست به یک رسانه محلی در ننگرهار به‌دلیل اشتراک دختران در یک دوره‌ی آموزشی

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

در ادامه‌ی محرومیت دختران از آموزش و کار، مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرد که نیروهای حکومت سرپرست به رادیو و تلویزیون محلی «همیشه‌بهار» در ولایت ننگرهار به‌دلیل اشتراک دختران در یک دوره‌ی آموزش خبرنگاری، هجوم برده و این دوره‌ی آموزشی را متوقف کردند.

این مرکز به نقل از اتل‌خان استانکری، مدیر مسوول رادیو و تلویزیون همیشه‌بهار نوشته است که این رویداد حوالی ساعت ۲:۳۰ دقیقه‌ی پس‌ازچاشت دیروز (دوشنبه، ۹ اسد) رخ داده است.

وی گفته است که در این دوره‌ی آموزشی، ۱۶ تن به‌شمول شش دختر اشتراک کرده بودند که از سوی نیروهای حکومت سرپرست متوقف شده‌اند.

او تاکید کرد: «نیروهای حکومت سرپرست ضمن رفتار خشونت‌آمیز با کارمندان رادیو و تلویزیون همیشه‌بهار و تهدید آنان، هشدار داده‌اند که اجازه ندارند چنین برنامه‌ای را با حضور دختران برگزار کنند و سپس با تهدید به شرکت‌کنندگان دستور دادند که هرچه زودتر آن‌جا را ترک کنند.»

مرکز خبرنگاران افغانستان، هجوم نیروهای حکومت سرپرست به ساختمان رادیو و تلویزیون همیشه‌بهار در جلال‌آباد را اقدامی در جهت فشار و محدودکردن بیشتر فعالیت رسانه‌های آزاد دانسته و محکوم می‌کند.

این مرکز گفت: «مطابق با قانون رسانه‌های همگانی، رسانه‌ها در انجام کارهای حرفه‌ای خود آزاد هستند و مسوولان نباید در کار آن‌ها محدودیت خلق کرده یا آن‌ها را تهدید کنند؛ بلکه باید از آن‌ها حمایت نمایند.»

این در حالی است که حکومت سرپرست از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، محدودیت‌های شدیدی بر کار رسانه‌ها و خبرنگاران وضع کرده‌ است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5569
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد