امر به معروف هرات:  آلاتی که برای ترویج فسق و فساد استفاده می‌شد، آتش زده‌ایم

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

مسوولان در ریاست امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست در ولایت هرات می‌گویند که تعدادی از آلات موسیقی را در این ولایت به آتش کشیده است.

عزیزالرحمان مهاجر، رییس اداره‌ی امر به معروف هرات امروز (یک‌شنبه، ۸ اسد) آلات موسیقی را آلات «فسق و فساد» خوانده و می‌گوید که استفاده‌ی این آلات «شرعا» گناه است.

آقای مهاجر گفت که محتسبان امر به معروف و نهی از منکر هرات از مرکز و ولسوالی‌های این ولایت آلات موسیقی را گردآوری کرده و آن‌ها براساس «فتوای علما» نابود می‌شوند.

همچنین او در بخشی از صحبت‌هایش هشدار داده است با کسانی که آلات موسیقی را به فروش برسانند، برخورد خواهند شد.

رییس اداره‌ی امر به معروف و نهی از منکر ولایت هرات ترویج موسیقی را فساد خوانده و نواختن آن‌را عامل گمراهی جوانان و تخریب جامعه بیان کرده است.

این در حالی است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت فعلی پیشتر در کابل نیز آلات موسیقی را به آتش کشیده بود.

قابل ذکر است که با روی‌کارآمدن حکومت فعلی در کشور، حکومت محدودیت‌های زیادی را علیه زند‌گی اجتماعی شهروندان و به ویژه زنان و دختران وضع کرده است.

این در حالی است که حکومت فعلی به شدت با موسیقی مخالف می‌باشد، نواختن و شنیدن موسیقی را حرام می‌داند و باور دارد که آلات موسیقی وسایل شیطانی است.

این وزارت پیش از این نیز نواختن و شنیدن موسیقی را برای شهروندان کشور منع کرده و به‌جای آن، ترانه‌ها و نعت‌های ساخته‌شده‌ی خودشان را ترویج می‌کنند‌.

آوازخوانان و نوازندگان پس از حاکمیت حکومت فعلی مهاجر شده یا این‌که از هنرشان دست کشیده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5465
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد