یک دختر ۱۸ ساله در بامیان خودکشی کرد

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

مسوولان محلی از ولایت بامیان می‌گویند که یک دختر جوان در مرکز این ولایت خودش را حلق‌آویز کرده و به زندگی‌ خود پایان داده است.

صبور فرزان سیغانی، سخنگوی والی بامیان به رسانه گوهرشاد گفت که این رویداد صبح امروز (چهارشنبه، ۴ اسد) در مرکز این ولایت رخ داده است.

آقای سیغانی تاکید کرد که این دختر جوان به اسم «نیلوفر فرزند محمد جواد» بود که در روستای«ملاغلام» از مربوطات مرکز ولایت بامیان خودکشی کرده است.

او گفت که نیلوفر حدود ۱۸ سال سن داشته است.

وی تاکید کرد که جسد نیلوفر برای تحقیقات بیشتر به شفاخانه‌ی مرکزی ولایت بامیان منتقل شده است.او می‌گوید که انگیزه و دلیل این رویداد تا اکنون مشخص نشده است.

همچنین یک منبع به رسانه گوهرشاد گفت که این رویداد زمانی رخ داد که نیلوفر همراه با خانواده‌اش برای شرکت در مراسم عزاداری به مسجد رفته بود و پس از چند دقیقه‌، تنهایی به خانه برگشته و خودش را در حمام حلق‌آویز کرده است.

منبع تاکید کرد که هنگامی‌که خانواده‌ی او از مسجد برگشتند، جسد بی‌جان دخترشان را در داخل حمام پیدا کردند.

در ادامه آمده است که سال گذشته خواهر کوچک‌تر نیلوفر هم اقدام به خودکشی کرده بود؛ اما خانواده‌اش از این قضیه آگاه شدند و او را از مرگ نجات دادند.

این در حالی است که آمار خودکشی در این اواخر در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

بیماری‌های روانی، ازدواج‌های اجباری، خشونت خانوادگی و فشار‎های روحی ناشی از فقر و بیکاری عوامل اصلی خودکشی‌ها بیان شده است.

همچنین با تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان اکثریت نهادهای حامی حقوق زنان متوقف شده است.

زنان در افغانستان چون گذشته با مراجعه به نهادهای عدلی و قضایی، دیگر نمی‌توانند برای خشونت‌های وارده‌ی شان شکایت کنند و این‌گونه خشونت‌‌ها پایدار باقی مانده و افزایش پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5336
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد