مهاجرین افغان در پاکستان: سازمان ملل برای رفع مشکلات مهاجرین سهل‌انگاری می‌کند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

شماری از مهاجرین افغانستانی در پاکستان با راه‌اندازی حرکت دادخواهی زیر نام «سیف اس» می‌گویند که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مشکلات آنان را نادیده گرفته و در رفع آن سهل‌انگاری و بی‌توجهی می‌کند.

مهاجرین افغانستانی در یک نشست خبری در اسلام‌آباد از بی‌توجهی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد به شدت انتقاد نموده و گفته‌اند که سهل‌انگاری این سازمان منجر به خودکشی پی‌هم پناه‌جویان شده است.

آنان تاکید کردند که قبلاً به کمیساریای عالی سازمان ملل هشدار داده بودند که اگر به پرونده‌های مهاجرین افغانستانی به موقع رسیدگی نکند، «وقایع دلخراش» رخ خواهد داد.

در ادامه آمده است که تا اکنون برای حل مشکلات مهاجرین افغانستانی مقیم پاکستان اقدامات جدی صورت نگرفته است.

«سیف اس» از کمیساریای عالی سازمان ملل محتد در امور پناهندگان خواست که مطابق به مسوولیت خود به مشکلات مهاجرین به موقع و همه‌جانبه رسیدگی کند.

مهاجرین افغانستانی علاوه کردند که این سازمان برای حفاظت و حمایت از حقوق مهاجرین با نهادهای مسوول کشور میزبان گفتگو کند.

«سیف اس» خواستار وضاحت درباره‌ی خودکشی پناه‌جویان شده و گفته است که سازمان ملل برای یک بار هم که شده، حسن انسانیت خود را برای افغانستان ثابت سازد.

آنان از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین خواسته‌اند که پرونده‌های افراد در معرض خطر را به کشورهای مهاجرپذیر راجع و برای اسکان مجدد آنان تلاش کند.

این در حالی است که بخش عمده‌ای از پناه‌جویان افغانستانی در پاکستان، همکاران پیشین نظامیان و دفاتر کشورهای خارجی، فعالان حقوق بشر و خبرنگاران هستند که از ترس آزار و اذیت حکومت سرپرست به آن کشور فرار کرده‌اند.

قابل ذکر است که اخیراً پولیس پاکستان موجی از بازداشت و اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستانی را آغاز کرده که این کار جان افرادی که از افغانستان فرار کرده‌اند، را به خطر می‌اندازد.

براساس گزارش‌های نهادهای بین‌المللی حدود سه میلیون مهاجر افغان تنها در پاکستان زندگی می‌کنند که تنها بیش از ۳۰۰ هزار آن پس از تسلط حکومت فعلی بر افغانستان به آن کشور پناه بردند.

افغانستان یکی از کشورهایی است که بیشترین مهاجر را در جهان دارد. این روند با تسلط دوباره‌ی حکومت فعلی بر افغانستان افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5246
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد