برنامه جهانی غذا: امسال به ۱۵ میلیون افغان کمک غذایی فراهم کرده‌ایم

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که در سال جاری میلادی (سال ۲۰۲۳ میلادی) برای حدود ۱۵ میلیون نفر در افغانستان کمک غذایی برای نجات زندگی‌شان، فراهم کرده است.

این نهاد امروز (دوشنبه، ۲ اسد) در توییتی نوشته است که به خانواده‌ها تنها براساس نیازمندی‌ها و آسیب‌پذیری‌شان کمک می‌کنند.

برنامه جهانی غذا تاکید کرده است که سازمان‌های همکارش برای شناسایی خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر، خانه‌به‌خانه می‌روند تا خانواده‌های نیازمند را شناسایی کنند.

این در حالی است که آمارهای سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که ۲۸.۸ میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند و برای کمک به آنان به ۲.۲۶ میلیارد دالر بودجه نیاز است.

همچنین برنامه جهانی غذا پیش از این گفته بود که به‌دلیل کاهش کمک‌های مالی، اکنون از ۱۵ میلیون فرد آسیب‌پذیر تنها به پنج میلیون نفر می‌توانند کمک‌های بشردوستانه توزیع کنند.

این نهاد افزوده بود در صورتی که بودجه‌ی مورد نیاز فراهم نشود، تا پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی میزان کمک‌ها به افراد آسیب‌پذیر به صفر می‌رسد.

قابل ذکر است که با سلطه‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، این کشور در بحران عمیق بشری فرو رفته است. بساط فقر و گرسنگی گسترده‌تر شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور را ترک کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5233
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد