هلال احمر افغانستان از همکاری ترکیه برای درمان کودکان مبتلا به سوراخ قلب خبر داد

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

جمعیت هلال احمر افغانستان اعلام کرد که ترکیه وعده داده است، در زمینه درمان کودکان مبتلا به بیماری سوراخ قلب با این نهاد همکاری کند.

این نهاد امروز (یک‌شنبه، ۱ اسد) از دیدار مولوی مطیع‌الحق خالص، سرپرست هلال احمر افغانستان با کرم کینیک، مسوول اجرایی هلال احمر ترکیه خبر داد.

در خبرنامه این نهاد آمده است که آقای خالص در دیدار با کرم کینیک در مورد درمان کودکان مبتلا به بیماری‌ سوراخ قلب، مراقبت از خانواده‌های بی‌سرپرست، حفاظت و درمان بیماران روانی و کمک‌های نقدی به زنان بیوه، یتیمان و گداها صحبت کرده است.

در ادامه آمده است که مسوول اجرایی هلال احمر ترکیه نیز گفته است که تلاش خواهد کرد تا با موسسات خیریه کشورش روی سازوکاری برای کمک‌های بشردوستانه دوامدار به افغانستان کار کنند.

هلال احمر در افغانستان در سال‌های گذشته ده‌ها هزار کودک مبتلا به بیماری سوراخ قلب را ثبت کرده است. با افزایش آمار بیماران مبتلا به این بیماری، نخستین مرکز جراحی قلب در حکومت پیشین افغانستان در شفاخانه صحت طفل اندراگاندی در کابل ایجاد شد.

با این حال با روی کار آمدن حکومت سرپرست و به‌دنبال آن، منع کار زنان، افغانستان با کمبود نیرو و تجهیزات پزشکی و تکنولوژی روز مواجه است.

این در حالی است که جمعیت هلال احمر افغانی چندی قبل گفته بود که در حدود پنج ماه گذشته ۶۵۶ کودک مبتلا به بیماری سوراخ قلب را برای تداوی به شفاخانه‌های مختلف در داخل کشور معرفی کرده است.

همچنین بربنیاد آمارهای جمعیت هلال احمر افغانی، نزدیک به ۱۱ هزار کودک مبتلا به سوراخ قلب در این نهاد ثبت است و تلاش‌ها برای درمان آن‌ها جریان دارد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5186
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد