عبدالباقی حقانی: برای کانکور سال ۱۴۰۲ سوالات جدید و مطابق نصاب فعلی آماده کردیم

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

در ادامه‌ی محرومیت دختران از آموزش و منع اشتراک در آزمون سراسری کانکور، عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره‌ی ملی امتحانات می‌گوید در آزمون کانکور امسال (سال ۱۴۰۲)، سوالات جدید و مطابق نصاب فعلی آماده شده است.

براساس معلومات اداره‌ی ملی امتحانات، قرار است دور اول آزمون کانکور امسال در ولایت‌های بامیان، بغلان، پکتیا، تخار، جوزجان، خوست، فاریاب، لوگر، دایکندی، سرپل و غور در روزهای ۲۹ و ۳۰ سرطان برگزار شود.

وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست، دختران را از آزمون کانکور امسال محروم کرده است.

همچنین حکومت فعلی نزدیک به دو سال است که دختران بالاتر از صنف ششم را از مکتب رفتن منع کرده و سال گذشته نیز دانشگاه‌ها را به‌‌روی دانشجویان دختر بسته کرده بود.

با این وجود، عبدالباقی حقانی در پیامی گفته است که اداره‌ی ملی امتحانات در سال جاری تمامی آمادگی‌های لازم را گرفته شده تا اشخاص واجد شرایط را به نهادهای تحصیلی از طریق پروسه شفاف معرفی کند.

وی تاکید کرد که در آزمون کانکور اجازه هیچ نوع جعل، واسطه، رابطه و یا هر نوع فساد را نخواهد داد.

او می‌گوید که در کانکور سال جاری سوالات امتحان جدید و مطابق نصاب فعلی آماده شده است.

در ادامه آمده است که وزارت معارف نصاب آموزشی افغانستان را بازنگری کرده، اما روشن نیست دقیقا چه تغییرات ایجاد شده است.

سرپرست اداره‌ی ملی امتحانات تاکید کرد که وقت آزمون کانکور در گذشته دو ساعت و ۴۰ دقیقه بود؛ اما در حال حاضر افزایش یافته است.

وی افزود، کسانی که در خارج از کشور تحصیل کرده، در کنار زبان‌های فارسی و پشتو، می‌توانند به زبان‌های بین‌المللی انگلیسی و عربی نیز امتحان بدهند.

در حالی آقای حقانی از آمادگی کامل برای برگزاری آزمون کانکور خبر داده است که قرار نیست دختران در امتحان کانکور امسال شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5058
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد