انفجار سرگلوله‌ی هاوان در سمنگان؛ سه کودک جان باخته و دو کودک دیگر زخمی شدند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

مسوولان در فرماندهی پولیس ولایت سمنگان می‌گویند که در اثر انفجار سرگلوله‌ی هاوان باقی‌‌مانده از جنگ در این ولایت، سه کودک جان باخته و دو کودک دیگر زخمی شدند.

محمدمنیر رحیمی، سخنگوی پولیس سمنگان به رسانه گوهرشاد گفت که این رویداد روز گذشته (دوشنبه، ۲۶ سرطان) در روستای «جنگل» از مربوطات ولسوالی دره‌صوف پایین رخ داده است.

او تاکید کرد که این انفجار در جریان بازی کودکان رخ داده است.

وی افزود که در میان جان‌باختگان دو کودک پسر و یک کودک دختر شامل هستند.

آقای رحیمی تصریح کرد که این کودکان همه زیر ۱۰ سال سن داشته‌اند.

همچنین خبرگزاری باختر تحت کنترل حکومت فعلی به نقل از شمس‌الله شمشاد، ولسوال ولسوالی دره‌صوف پایین سمنگان، نوشته است که این رویداد صبح روز گذشته رخ داده است.

آقای شمشاد بیان کرد که کودکان یادشده می‌خواستند که سرگلوله‌ی هاوان را از یک مکان به مکان دیگر انتقال بدهند که انفجار صورت گرفته است.

افغانستان یکی از آلوده‌ترین کشورها به ماین است که در سراسر کشور پراکنده شده و همه ساله قربانیان زیادی از غیرنظامیان به ویژه کودکان می‌گیرد.

براساس آمارهای موجود بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع خاک افغانستان ملوث به ماین و مهمات انفجاری است.

با این وجود کمیته صلیب سرخ نیز گفته بود که در جریان سال گذشته‌ی میلادی ۹۹۵ نفر در نتیجه‌ی انفجار ماین و مهمات منفجرناشده در افغانستان کشته یا زخمی شده‌اند.

از این میان، ۹۷ درصد غیرنظامیان و ۵۶ درصد از مجموع کل آنان، کودکان هستند که در پی ۴۵۰ انفجار ماین و مهمات منفجرناشده در افغانستان کشته یا زخمی شده‌اند.

همچنین گفته شده که ۱۳ درصد از نفوس افغانستان از معلولیت رنج می‌برند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5054
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد