یونیسف: ۲۷۳ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه را طی ۵ ماه اخیر درمان کردیم

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در افغانستان می‌گوید که طی پنج ماه اخیر سال جاری میلادی ۲۷۳ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه در کشور با حمایت مالی این نهاد درمان شدند.

این نهاد امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ سرطان) در رشته توییتی نوشته است که تنها در ماه می سال روان  میلادی از درمان حدود ۶۰ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه حمایت کرده است.

فران اکیزا، نماینده‌ی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل چند روز قبل گفته بود که انتظار می‌رود امسال حدود ۲.۳ میلیون پسر و دختر در افغانستان با سوءتغذیه حاد مواجه شوند.

او تاکید کرده بود که از این میان، ۸۷۵ هزار نفرشان نیاز به درمان خواهند داشت.

همچنین آقای اکیزا گفته که حدود ۸۴۰ هزار زن باردار و مادران شیرده امکان دارد که دچار سوءتغذیه حاد می‌شوند، توانایی آنان را برای ارائه‌ی بهترین آغاز زندگی به نوزادان‌شان به خطر می‌اندازد.

قابل ذکر است که با سلطه‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، این کشور در بحران عمیق بشری فرو رفته است. بساط فقر و گرسنگی گسترده‌تر شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور را ترک کرده‌اند. همچنان به‌دلیل گسترش فقر در میان خانواده‌ها در افغانستان، ابتلای کودکان به سوءتغذیه نیز افزایش یافته است.

پیش از این اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرده بود که برای کمک به مردم افغانستان تا پایان سال جاری میلادی به ۲.۲۶ میلیارد دالر بودجه نیاز است.

این نهاد گزارش داده بود که در حال حاضر ۲۸.۸ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=4862
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد