وزارت امر به معروف: کاشت مو و برداشت ابرو در تضاد صریح با شریعت است

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

با وضع محدودیت بر کار و آموزش زنان و دختران، محمدصادق عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت فعلی درباره‌ی دلایل منع فعالیت آرایشگاه‌های زنانه گفت که هزینه‌ی این آرایشگاه‌ها اسراف بود و همچنان کاشت مو و برداشت ابروی زنان برای زینت در تضاد صریح با شریعت اسلامی می‌باشد.

آقای مهاجر امروز (پنج‌شنبه، ۱۵ سرطان) در یک پیام ویدیویی گفت که به آرایشگاه‌های زنانه دستور داده شده است که پس از ماه آینده فعالیت نمی‌توانند.

او علاوه کرد که از نظر شریعت این جایز نیست که موهای یک انسان برای زینت به انسان دیگر پیوند شود.

وی تاکید کرد: «در آرایشگاه، های زنانه به زن‌ها موهای اضافی پیوند می‌شود. در آن‌جا ابروی زن‌ها برداشته می‌شود که این در تضاد صریح با شریعت است.»

او در بخشی از صحبت‌هایش مدعی است: «زنی که موی زن دیگر را بر می‌دارد و همچنین زنی که موی خودش را برمی‌دارد، در حدیث لعنت شده‌اند.»

همچنین وی تاکید کرد که در آرایشگاه‌های زنانه منکرات وجود داشت و زنی که آراسته می‌شد، وضویش باطل بود.

آقای مهاجر می‌گوید در وضعیت بد اقتصادی، هزینه‌ی آرایشگاه‌ها اسراف است.در حالی سخنگوی وزارت امر به معروف هزینه‌های آرایشگاه‌ها اسراف عنوان می‌کند که براساس آمارهای موجود حدود ۶۰ هزار زن با این دستور بی‌کار خواهند شد.

حکومت سرپرست پیش از این نیز بر آرایشگاه‌های زنانه محدودیت و مقررات وضع کرده بودند. از جمله گفته بودند که زنان و دختران پیش از آرایش وضو بگیرند و حجاب اسلامی را رعایت کنند.

در کنار بستن آرایشگاه‌های زنانه، بیش از ۶۵۰ روز است که حکومت سرپرست دختران بالاتر از صنف ششم را در افغانستان از رفتن به مکتب منع کرده‌ است.

وزارت تحصیلات عالی حکومت فعلی، زنان و دختران افغان را از تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز بازداشته است.

این اقدام حکومت فعلی باعث شده است که میلیون‌ها دانش‌آموز دختر را از آموزش باز ماند.

همچنین در کنار آن زنان از رفتن به‌ باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، حمام‌های عمومی، معاینه توسط پزشکان مرد، سفر بدون محرم و کار در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌المللی و حتی دفاتر سازمان ملل در افغانستان منع شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=4690
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد