۹۰ هزار افغان در فصل بهار از ایران به کشور بازگشته‌اند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

رسانه‌های ایرانی به نقل از حسین شرافتی راد، مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی این کشور گزارش داده است که ایران در فصل بهار سال جاری، ۹۰ هزار شهروند افغانستانی را به کشورشان بازگردانده‌ است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا نوشته است که این افراد از طریق مرز دوغارون تایباد به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

آقای شرافتی‌ راد تاکید کرد: «این تعداد شامل اتباع افغانستانی هستند که به‌صورت خود معرف و با میل شخصی قصد بازگشت به کشورشان را داشته و یا توسط نهادهای مربوطه از شهرهای تهران و دیگر نقاط کشور جمع‌آوری شده و به اردوگاه مشهد منتقل شدند.»

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی ولایت خراسان رضوی ایران گفت: «در نهایت پس از انجام مراحل قانونی در اردوگاه ویژه‌ی اتباع در مشهد، این افراد از طریق مرز دوغارون به کشورشان بازگردانده شدند».

وی می‌گوید که این افراد در بهار سال ۱۴۰۱ خورشیدی نیز ۸۶ هزار و ۱۶ شهروند افغانستان را به کشورشان بازگردانده بودند.

حکومت ایران تا اکنون بارها به‌دلیل اخراج اجباری مهاجران اهل افغانستان از آن کشور، مورد انتقاد نهادهای مدافع حقوق بشر و مهاجرین قرار گرفته است.

قابل ذکر است که در روزهای اخیر و پس از افزایش تنش‌ها میان نیروهای حکومت سرپرست و جمهوری اسلامی ایران در ولایت نیمروز و هرات وضعیت پناه‌جویان افغان در آن کشور نیز وخیم‌تر شده است.

اداره حمایت از مهاجرین ایران اعلام کرده است که در حال حاضر نزدیک به چهار میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می‌کنند که رسماً ثبت شده اند و بر اساس برخی گزارش‌ها، ممکن بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار مهاجر افغان نیز بدون اسناد قانونی در ایران به سر ببرند.

افغانستان یکی از کشورهایی است که بیشترین مهاجر را در جهان دارد. این روند با تسلط دوباره‌ی حکومت فعلی بر افغانستان افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=4440
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد