سازمان ملل: سطح شدت سوءتغذیه و گرسنگی در افغانستان «بسیار بالا» است

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که سطح شدت سوءتغذیه و گرسنگی در این کشور همچنان «بسیار بالا» باقی مانده است.

این نهاد کمک‌رسان امروز (چهارشنبه، ۳۱ جوزا) در رشته توییتی نوشته است که حدود ۱۵.۵ میلیون نفر با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند که از این میان ۲.۷ میلیون نفر آن در سطح اضطراری قرار دارند.

در ادامه آمده است که حدود ۳.۲ میلیون کودک و ۸۴۰ هزار مادر باردار و شیرده از سوءتغذیه‌ی حاد، شدید و متوسط نیز رنج می‌برند.

از سویی هم، کارل اسکائو، معاون مدیر اجرایی برنامه‌ی جهانی غذا نیز اعلام کرده است که این نهاد با کمبود بودجه مواجه است.

او هفته‌ی گذشته از افغانستان بازدید کرده و از نهادهای کمک‌رسان خواستار حمایت از کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان شده است.

وی تاکید کرده است که جهان نمی‌تواند به مردم افغانستان پشت کند.

کارل اسکائو افزوده است که برای ادامه کمک‌هایش در شش ماه آینده به مردم نیازمند افغانستان، به ۹۱۸ میلیون دالر نیاز دارد.

همچنین باید گفت که با سلطه‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، این کشور در بحران عمیق بشری فرو رفته است. بساط فقر و گرسنگی گسترده‌تر شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور را ترک کرده‌اند. این موضوع بر افزایش کودکان کار انجامیده است.

این در حالی است که حکومت سرپرست طی نزدیک به سال گذشته، محدودیت‌های فراوانی را بر کار، آموزش و فعالیت‌های اجتماعی زنان در افغانستان وضع کرده است.

حکومت فعلی نه تنها زنان را از کار در دفاتر دولتی، سازمان‌های غیرحکومتی و دفاتر ملل متحد، بلکه از رفتن به مکتب و دانشگاه نیز منع کرده اند. حکومت سرپرست فقط دختران را تا صنف ششم اجازه رفتن به مکتب می‌دهند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=4361
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد