سازمان ملل: نزدیک به ۱۷ میلیون زن و کودک افغان به کمک‌های فوری نیاز دارند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که طرح خود را جهت کمک‌های بشردوستانه برای مردم این کشور بازنگری کرده است که ۵ میلیون زن و ۱۱.۹ میلیون کودک به کمک‌های فوری نیاز دارند.

اوچا امروز (چهارشنبه، ۲۴ جوزا) با نشر گزارشی از جامعه‌ی جهانی خواسته است که برای رسیدگی به وضعیت بحرانی افغانستان، تا پایان سال جاری میلادی به ۲.۲۶ میلیارد دالر نیاز دارد.

در ادامه آمده است که براساس طرح بازنگری شده، رقم تخمینی افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه از ۲۸.۳ میلیون نفر در ابتدای سال جاری به ۲۸.۸ میلیون نفر افزایش یافته‌ است.

اوچا می‌گوید افرادی که به صورت فوری به کمک نیاز دارند حدود ۲۰ میلیون می‌باشند که این افراد شامل ۵ میلیون زن، ۱۱.۹ میلیون کودک و ۱.۸ میلیون افراد دارای معلولیت هستند.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، دلیل افزایش افراد نیازمند به کمک‌ها را بدتر شدن «وضعیت حفاظتی» شهروندان افغانستان عنوان کرده‌است.

این سازمان گفت که برای پاسخ به این نیازمندی‌ها به ۲.۲۶ میلیارد دالر نیاز دارد که این روند از ماه جون تا دسامبر سال جاری میلادی را در بر می‌گیرد.

در گزارش آمده است که افغانستان هنوز «یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه» را در جهان سپری می‌کند که در سال ۲۰۲۳ میلادی، دو سوم جمعیت آن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

اوچا افزوده است که ممنوعیت کار زنان در سازمان ملل متحد لایه دیگری از پیچیدگی وضعیت محدودکننده را رقم زده است.

همچنین در بخشی از گزارش آمده است که در پنج ماه گذشته ۱۷.۳ میلیون نفر در افغانستان زیر پوشش کمک‌های بشردوستانه قرار داشته‌اند که ۹۴۲ میلیون دالر هزینه داشته است.

قابل ذکر است که با سلطه‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، این کشور در بحران عمیق بشری فرو رفته است. بساط فقر و گرسنگی گسترده‌تر شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور را ترک کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=4206
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد