آمریکا پیمان حمایت از مهاجران و تخلیه افغان‌ها را تمدید کرد

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا می‌گویند که پیمان حمایت از مهاجران و تخلیه همکاران سابق این کشور از افغانستان را تمدید کرده اند و متعهد به انتقال افراد آسیب‌پذیر می‌باشند.

آًقای بلینکن هنگام امضای این پیمان گفت که واشنگتن برای انتقال افغان‌های بیشتر به ایالات متحده با گروه‌های مدنی همکاری می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده به تعهد خود برای انتقال همکاران سابق این کشور پای‌بند بوده و به تعهدشان عمل خواهد کرد.

او افزوده است که از  زمان تحولات سیاسی در افغانستان تا کنون بیشتر از ۹۷ هزار افغان به آمریکا انتقال داده شده‌اند.

آقای بلینکن از همکاری نهادهای خصوصی قدردانی کرده و علاوه کرد که در هماهنگی با آنان، وزارت خارجه ایالات متحده تلاش خواهد کرد تا راه‌های بهتر و بیشتری را برای انتقال افراد در معرض خطر که در افغانستان و کشورهای سومی گیر مانده اند، پیدا کند.

وزیر امور خارجه‌ی آمریکا با امضای سند جدیدی می‌گوید که این کشور رویکرد جدیدی را روی دست گرفته است تا روند تخلیه افغان‌ها را تسریع بخشد.

در متن این پیمان آمده است که برداشتن الزام برای پر کردن فورمه دی‌اس ۱۵۷ و یافتن راه‌کاری جدید برای یکجا کردن اعضای خانواده، بخشی از این رویکرد جدید است.

این در حالی است که چند روز پیش وزارت امنیت داخلی آمریکا (دی‌اچ‌اس) گزارش داده بود که این وزارت فرآیند تازه‌ای را تصویب کرده است که به شهروندان واجد شرایط افغانستانی امکان می‌دهد مجوز زندگی و کار خود را در ایالات متحده تمدید کنند.

افغانستان یکی از کشورهایی است که بیشترین مهاجر را در جهان دارد. این روند با تسلط دوباره‌ی حکومت فعلی بر افغانستان افزایش یافته است.

همچنین شمار زیادی از مهاجران افغان در ایران از مسیر ترکیه و کشورهای اروپای شرقی عازم اروپای غربی شدند. شماری نیز از مسیر کشور برازیل وارد آمریکا و کانادا شده اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=4151
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد