یک مجتمع فرهنگی-تجاری ویژه زنان توسط سازمان ملل در بامیان ساخته می‌شود

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

مسوولان محلی در ولایت بامیان از ساخت یک مجتمع فرهنگی-تجاری و تفریحی ویژه‌ی زنان از سوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهند‌گان (UNHCR) در دشت عیسی‌خان از مربوطات مرکز این ولایت خبر می‌دهند.

صبور فرزان سیغانی، سخنگوی والی بامیان امروز (سه‌شنبه، ۱۶ جوزا) به رسانه گوهرشاد گفت که کار ساخت این مرکز روز گذشته از سوی خانم یومیکو تاکاشیما، معاون نخست کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان سازمان ملل متحد، گشایش یافته است.

آقای سیغانی گفت که ارزش مجموعی این پروژه حدود ۵۶ میلیون افغانی می‎‌باشد.

وی تاکید کرد که این مجتمع فرهنگی-تجارتی شامل یک مرکز آموزش‌های فنی، ۲۰ دکان، محیط سبز و پارک تفریحی بوده که تا پایان امسال کار ساخت آن تکمیل و به بهره‌برداری سپرده خواهد شد.

از سویی هم، خانم تاکاشیما گفت: «جای خوشی است که امروز بانوان افغانستان در کنار مردان ایستاده‌اند و ما شاهد اجرا و تطبیق چنین پروژه‌ی حیاتی برای رشد و حمایت زنان هستیم.»

مجتمع فرهنگی، تجارتی و تفریحی ویژه‌ زنان در حالی با حمایت مالی UNHCR در بامیان ساخته می‌شود که با تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان، آنان محدودیت‌های شدیدی بر زندگی و فعالیت‌های اجتماعی زنان افغان وضع کرده اند.

زنان و دختران افغان از مکاتب، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و کار در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌المللی منع شده اند.

در کنار آن زنان از رفتن به‌ باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، حمام‌های عمومی، معاینه توسط پزشکان مرد و سفر بدون محرم منع شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=3955
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد