یونیسف و سازمان جهانی صحت برای یافتن راه‌های جلوگیری از پولیو در افغانستان تلاش می‌کنند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

نشست چهار روزه‌ی موسوم به گروه مشاوره فنی پولیو  (TAG)که از روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته در شهر دوحه پایتخت قطر آغاز شده تا امروز (یک‌شنبه، ۱۴ جوزا) نیز ادامه دارد. در این نشست در مورد راه‌های جلوگیری از پولیو در افغانستان و پاکستان بحث خواهد کرد.

در این نشست نمایندگان یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، سازمان جهانی صحت، سازمان‌ها و نهاد‌های کمک کننده، وزارت صحت عامه‌ی حکومت فعلی و نمایندگان سایر کشورها حضور دارند.

سید کمال شاه، مسوول روابط عمومی برنامه محو فلج اطفال یونیسف برای افغانستان به رسانه گوهرشاد گفت که گروه‌های مشورتی و تخنیکی در این نشست توصیه‌های جدید را به پروگرام‌های افغانستان و پاکستان ارائه می‌کنند که براساس آن، برنامه‌های این دو کشور توسعه خواهد یافت.

او می‌گوید که در این نشست برای بیماری فلج اطفال پلان‌ها و استراتیژی‌هایی تازه ایجاد خواهد شد تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

وی تاکید کرد که تلاش این نهادها و کشورها جهت محو کامل بیماری پولیو در افغانستان و پاکستان می‌باشد.

در حالی این نشست به دعوت و ابتکار برنامه‌ی‌ بین‌المللی محو پولیو(فلج اطفال) دایر شده که در هفته‌ی گذشته چهارمین مورد مثبت این بیماری در ولایت ننگرهار ثبت شد و تا کنون یک مورد مثبت آن در پاکستان ثبت شده است.

این در حالی است که در سال گذشته تنها دو مورد مثبت بیماری فلج اطفال در افغانستان ثبت شده بود، اما تعداد موارد مثبت آن در پاکستان به ۲۰ مورد رسیده بود. این دو کشور، تنها کشورهای هستند که تا اکنون موفق به محو بیماری پولیو نشده اند.

وزارت صحت عامه‌ی حکومت سرپرست چند وقت پیش گفته بود که در سال گذشته دو مورد مثبت فلج اطفال از ولایات پکتیکا و کنر گزارش شده بود که در مقایسه با چهار مورد در سال ۲۰۲۱ و ۵۶ مورد در سال ۲۰۲۰ کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

با این وجود سازمان جهانی صحت حدود یک ماه قبل گفته بود که ۴۲۰ هزار کودک در افغانستان، حداقل یک واکسن مهم را دریافت نکرده است. همچنان برای ۱۹۸ هزار کودک دیگر اصلاً واکسن تطبیق نشده است.

سازمان جهانی صحت تاکید کرد که اکنون زمان آن است که همه‌ی کودکان در افغانستان واکسن‌های ضروری را دریافت کنند.

کارزار تطبیق واکسن پولیو طی سال‌های گذشته به‌‌دلیل جنگ و درگیری در برخی از ولایت‌ها تطبیق نمی‌شد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=3926
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد