هیدر بار: وعده‌های حکومت افغانستان هیچ ارزشی ندارد

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

هیدر بار، معاون بخش امور زنان دیدبان حقوق بشر در واکنش به دیدارهای یان ایگلند، دبیرکل شورای پناهندگان ناروی با مقام‌های حکومت سرپرست گفته است که وعده‌های حکومت افغانستان هیچ ارزشی ندارد.

آقای اینگلند پس از دیدار با شماری از مقام‌های حکومت سرپرست در قندهار گفته بود که آنان رهنمود بازگشت زنان به کار و تحصیل را «تقریبا» تکمیل کرده‌اند.

خانم بار امروز (دوشنبه، ۸ جوزا) با همرسانی گزارش در مورد دیدار دبیرکل شورای پناهندگان ناروی در توییترش نوشته است: « بسیار امیدوارم که حکومت سرپرست افغانستان این کار را انجام دهند.»

معاون بخش امور زنان دیدبان حقوق‌ بشر تاکید کرد که اما آنان بیش از یک‌ونیم سال می‌شود که وعده داده‌اند که به دختران اجازه می‌دهند به مکتب بروند، در حالی‌که ما هیچ نشانه‌ای از پیشرفت در این زمینه نمی‌بینیم و برعکس، سرکوب زنان و دختران بیشتر شده است.

وی افزوده است که حکومت فعلی در دور اول حاکمیت‌شان در افغانستان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی نیز وعده‌های مشابه داده بودند و به آن عمل نکردند.

خانم بار در توییتش نوشته است: «وعده‌های حکومت افغانستان هیچ ارزشی ندارد.»

دبیرکل شورای پناهندگان ناروی گفته بود  که در این دیدار مقامات حکومت فعلی مایل به تطبیق راه‌حل «کار زنان برای زنان» برای پاسخگویی به بحران بشری در کشور است.

او تصریح کرده بود: «من در قندهار از رهبران مقامات حکومت فعلی خواستم که یک چارچوب زمانی بدهند که چه زمانی همکاران زن ما می‌توانند کار خود را برای نیازمندان آغاز کنند.»

این در حالی است که وزارت اقتصاد حکومت سرپرست در سوم ماه جوزای سال ۱۴۰۱ خورشیدی کار زنان در نهادهای غیردولتی داخلی و بین‌المللی را «تا اطلاع ثانی» ممنوع کرد.

از آن زمان تا اکنون جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های امدادرسان بارها خواستار لغو فوری این دستور شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=3801
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد