تلفات حوادث طبیعی در افغانستان؛ در یک ماه اخیر ۴۲ تن جان باخته و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

مسوولان در وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست می‌گویند که طی یک ماه گذشته ۴۲ نفر  بر اثر حوادث طبیعی در ۱۳ ولایت افغانستان کشته شده اند و ۴۵ نفر دیگر زخمی شدند.

شفیع‌الله رحیمی، سخنگوی این وزارت امروز (شنبه، ۶ جوزا) در یک نوار تصویری‌ گفته است که این تلفات ناشی از بارش باران، سیلاب، رانش‌زمین، ژاله و سایر حوادث طبیعی بوده است.

آقای رحیمی گفته است که در این مدت ۳۴۱ خانه‌ی مسکونی نیز بر اثر این حوادث به صورت نیمه یا کامل تخریب شدند.

وی تاکید کرد که ضمن این، در این مدت حوادث طبیعی ۱۹ هزار جریب زمین کشاورزی و باغ را تخریب کرده و یک هزار و ۳۵۴ مواشی را نیز تلف کرده است.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افزوده است که خسارات ناشی از حوادث طبیعی در ولایت‌های کاپیسا، میدان‌وردک، تخار، بدخشان، غور، قندهار، کنر، نورستان، لغمان، پکتیا، خوست، دایکندی و ننگرهار رخ داده است.

براساس معلومات ارائه شده، این وزارت طی این مدت زمانی با همکاری نهادهای مددرسان، به بیش از ۱۵ هزار خانواده‌ی آسیب‌دیده و نیازمند، کمک‌های غذایی، غیرغذایی و نقدی فراهم کرده است.

این در حالی است که در روزهای گذشته ولایت‌های مختلف کشور شاهد بارندگی و سیلاب‌های شدید بودند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث چند روز قبل نیز اعلام کرده بود که ۱۳ نفر بر اثر حوادث طبیعی در کشور جان داده‌اند و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

پیش از این اوچا یا دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه نیز گفته بود که با آغاز فصل بهار، باران‌های شدید و جاری‌شدن سیلاب بیش از هزار خانواده را در افغانستان متأثر کرده است.

این سازمان تاکید کرد که نهادهای کمک‌رسان در حال ارزیابی تاثیرات و ارائه‌ی کمک‌ها در صورت نیاز اند.

این نهاد افزود، بودجه‌ی محدود، توانایی نهادهای کمک‌ کننده را محدود کرده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=3760
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد