ایران: خواستار توجه و حمایت‌ بین‌المللی برای مدیریت مهاجران افغانستانی هستیم

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ی ایران در گفتگویی تلفونی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرده است که مدیریت مهاجران افغانستانی در ایران نیازمند توجه و حمایت‌های بین‌المللی است.

وزارت امور خارجه‌ی ایران با نشر اعلامیه‌ای به نقل از آقای عبداللهیان نوشته است که او در این تماس تلفونی تعداد پناه‌جویان افغانستانی در ایران را بالغ بر پنج میلیون نفر خوانده است.

در ادامه آمده است که دبیرکل سازمان ملل متحد هم از نقش ایران در پذیرش آوارگان افغانستانی تقدیر و بر لزوم حمایت بین‌المللی از ایران در این زمینه تاکید کرده است.

این در حالی است که محمود احمدی بیغش، عضو كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس ایران مدعی شده بود که ۱۰ میلیون مهاجر افغانستانی در آن کشور زندگی می‌کنند.

همچنین در بخشی از اعلامیه آمده است که امیرعبداللهیان در این گفتگو، نشست اخیر سازمان ملل متحد در دوحه در خصوص افغانستان را مثبت ارزیابی کرده است.

وزارت خارجه‌ی ایران نوشته است که گوترش در خصوص این نشست گفته است که تمامی طرف‌ها در مورد ایجاد دولت فراگیر در افغانستان، مبارزه با تروریسم، حمایت و تقویت اقتصاد افغانستان، مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر و حق تحصیل و کار زنان در این کشور اجماع نظر دارند.

قابل ذکر است که نمایندگان ویژه‌ی کشورها برای افغانستان به روزهای ۱۱ و ۱۲ ثور در نشستی پشت در‌های بسته در دوحه درباره‌ی این کشور صحبت کردند.

دبیرکل سازمان ملل در پایان نشست دوحه در یک نشست خبری گفته بود که این نشست برای ایجاد رویکرد جهانی درباره‌ی افغانستان بود.

به گفته‌ی او، همه‌ی اشتراک‌کنندگان نشست توافق داشتند که برای ثبات افغانستان نیاز به یک استراتژی تعامل است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=3551
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد