کاهش بیش از ۵۰ درصدِ کمک‌های مالی بریتانیا به افغانستان

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

کمیسیون نظارت بر کمک‌های خارجی بریتانیا (ICAI) اعلام کرد که این کشور بیش از ۵۰ درصد کمک‌های مالی‌اش را به افغانستان کاهش داده است.

این نهاد صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۸ ثور) با نشر گزارشی گفته است که کاهش این کمک‌ها سبب تعطیل و تاخیر در برخی برنامه‌ها، از جمله واکسیناسیون پولیو و ماین‌روبی در افغانستان شده است.

در ادامه گزارش کمیسیون نظارت بر کمک‌های خارجی بریتانیا آمده است که این کشور در سال‌جاری میلادی کمک‌هایش به افغانستان را از ۲۴۶ میلیون پوند به ۱۰۰ میلیون پوند کاهش داده است.

در این گزارش هشدار داده شده است که بریتانیا با کاهش ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی کمک‌های مالی‌اش نمی‌تواند در کاهش بحران انسانی که هر روز در افغانستان «بدتر» می‌شود، نقش بازی کند.

گزار به نقل از سرهیو بیلی، کمیسار این نهاد نوشته است: «بریتانیا نقش مهمی در کمک جهان به افغانستان از زمان قدرت‌گیری حکومت سرپرست بازی کرده است. اما، حالا کاهش کمک‌های مالی بریتانیا تاثیر منفی و مستقیم بر برنامه‌هایی دارد که مردم افغانستان از آن نفع می‌برند.»

بریتانیا ۲۴۶ میلیون پوند در ۲۰۲۲ میلادی به افغانستان کمک بشردوستانه کرده بود، هرچند کمک‌های این کشور در سال‌جاری به افغانستان ۱۰۰ میلیون پوند کاهش یافته است.

کمیسار این نهاد در کنار تجدیدنظر در کاهش کمک‌ها، از بریتانیا خواسته است که در افغانستان «حضور دیپلماتیک» داشته باشد تا بر مصرف کمک‌های خود در افغانستان نظارت موثر بتواند داشته باشد.

با این وجود کمیته بین‌المللی نجات از کاهش کمک‌های بریتانیا به افغانستان انتقاد کرده و گفته بود که این موضوع رسیدگی به بحران انسانی در این کشور را دشوار می‌کند.

این کمیته گفته بود که بریتانیا کمک‌های خود به افغانستان و پاکستان را در سال آینده‌ی (۲۰۲۴) میلادی ۵۳ درصد کاهش خواهد داد.

این کاهش کمک‌ها شامل پروژه‌های مربوط به زنان و دختران در افغانستان نیز می‌شود.

با سلطه‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، این کشور در بحران عمیق بشری فرو رفته است. بساط فقر و گرسنه‌گی گسترده‌تر شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور را ترک کرده‌اند.

درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و بیشتر به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=3505
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد