یک زن در جوزجان از سوی افراد ناشناس به قتل رسید

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

مسوولان محلی در ولایت جوزجان می‌گویند که یک زن ۳۵ ساله در مربوطات شهر شبرغان، مرکز این ولایت توسط «افراد مسلح ناشناس» با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

عبداالستار حلیمی، سخنگوی پولیس ولایت جوزجان به رسانه گوهرشاد گفت که این رویداد حوالی ساعت ۶:۰۰ شام روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۹ ثور) در روستای «گذر» مرکز شبرغان رخ داده است.

آقای حلیمی علاوه کرد که این زن با گلوله‌ی سلاح کمری در پیش خانه‌‌اش به قتل رسیده است.

او می‌گوید که این زن تازه‌گل نام داشته و باشنده‌ی روستای «گذر» شهر شبرغان بوده است.

سخنگوی پولیس جوزجان افزوده است که علت و انگیزه‌ی این قتل تا اکنون روشن نشده، اما بررسی‌های نیروهای امنیتی در این زمینه جریان دارد.

آقای حلیمی تاکید کرد که عاملان قتل این زن از محل رویداد فرار کرده‌اند و نیروهای پولیس تلاش دارند تا قاتلان را شناسایی و بازداشت کنند.

این در حالی است که از اول ماه حمل سال جاری تا اکنون حدود ۱۰ زن در ولایت‌های مختلف کشور به‌گونه‌ی مرموز به قتل رسیدند.

قابل ذکر است که عاملان قتل هیچ یک از آنان شناسایی و بازداشت نشدند.

قتل‌های مرموز و خشونت‌ها اخیراً به‌گونه‌ی چشم‌گیری در سراسر کشور افزایش یافته است. قتل‌های مرموز و خشونت بیشتر دامن زنان و دختران را گرفته است.

نزدیک به دو سال از حاکمیت حکومت سرپرست می‌گذرد و در این مدت قتل‌های این چنینی در بین زنان و کودکان افزایش یافته است. همچنان در این مدت فعالیت اکثریت نهادهای حامی حقوق زنان نیز متوقف شده است.

زنان در افغانستان چون گذشته با مراجعه به نهادهای عدلی و قضایی، دیگر نمی‌توانند برای خشونت‌های وارده‌ی شان شکایت کنند و این‌گونه خشونت‌‌ها پایدار باقی مانده و افزایش پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=3329
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد