صحرا مانی، کارگردان افغان نامزد جایزه‌ی «جشنواره کِن» شد

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

جشنواره‌ی سینمایی معتبر «کِن» در فرانسه اعلام کرده است که صحرا مانی، کارگردان اهل افغانستان، با فیلم مستند «نان و گل رز» در میان نامزدان هفتادوششمین دوره‌ی این جشنواره بین‌المللی راه یافته است.

وب‌سایت سینمایی «ددلاین» به نقل از جشنواره کِن نوشته است که این مستند درباره استقامت زنان افغان در زیر سلطه حکومت سرپرست است.

در ادامه آمده است که مستند صحرا مانی در بخش «نمایش ویژه» جشنواره‌ی کِن پخش خواهد شد.

در وب‌سایت «ددلاین» نوشته شده که «نان و گل رز» داستان استقامت و مصایب زنان افغانستانی را در زیر سلطه حکومت فعلی به تصویر کشیده است.

براساس معلومات ارائه شده از سوی وب‌سایت «ددلاین» در این مستند، زند‌گی سه زن روایت شده است.

این در حالی است که پیش از این نیز صحرا مانی، کارگردان افغان، مستندی را در سال ۲۰۱۹ تحت نام «هزار و یک زن چون من» درباره یک دختر جوان اهل افغانستان که از سوی پدرش مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود، ساخته است.

به دنبال به قدرت رسیدن حکومت سرپرست و حذف اجتماعی زنان، موضوع زنان افغان بار دیگر به سوژه داغ سیاسی و هنری در جهان تبدیل شده است.

در حالی صحرا مانی در میان نامزدان جشنواره‌ی کِن راه یافته است که زنان و دختران در افغانستان از آموزش در مکاتب و دانشگاه و کار در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌المللی منع شده اند.

همچنین زنان و دختران در افغانستان از رفتن به پارک‌های تفریحی، سالون‌های ورزشی، حمام‌های عمومی، سفر بدون محرم و معاینه توسط پزشکان مرد نیز بازداشته شده اند.

در تازه‌ترین مورد چند هفته قبل حکومت سرپرست، زنان و دختران افغان را از کار در دفاتر سازمان ملل متحد در افغانستان نیز منع کرد. اکنون کارمندان سازمان ملل متحد در افغانستان خانه‌نشین هستند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2987
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد