زنان معترض افغان: به رسمیت شناختن حکومت فعلی اقدامی عجولانه و غیرمسوولانه است

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

شماری از زنان معترض افغان به نشست دبیر کل سازمان ملل متحد با نمایند‌گان کشورها بر سر به «رسمیت‌شناختن حکومت فعلی» واکنش نشان داده و می‌گویند که دایر کردن این نشست به معنی نادیده گرفتن حقوق زنان افغانستان از سوی سازمان ملل است.

اعضای جنبش اعتراضی «زنان برای صلح و آزادی» امروز(چهارشنبه، ۳۰ حمل) با نشر پیامی مخالفت خودشان را با سخنان اخیر امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل در مورد نشست این سازمان برای به«رسمیت‌شناختن حکومت فعلی» اعلام کردند.

آنان اظهارات معاون دبیر کل سازمان ملل متحد را مخالف ارزش‌های حقوق‌ بشری، ماموریت اصلی این سازمان و نادیده گرفتن حقوق‌ اولیه زنان افغانستان دانسته اند.

جنبش زنان برای صلح و آزادی در این پیامش به حذف زنان و دختران از جامعه پس از تسلط حکومت فعلی بر افغانستان اشاره نموده و خانم محمد را به اظهارات عجولانه و غیرمسوولانه متهم کرده است.

در ادامه آمده است: «جنبش زنان برای صلح و آزادی ضمن ابراز نگرانی از این اظهارات از تمام جریان‌های فعال، شخصیت‌های ملی و بین‌المللی، جبهات، احزاب و جنبش‌های زنان می‌خواهد که موقف روشن و صریح خود را در قبال این موضوع اعلان کنند.»

همچنین این جنبش از جریان‌های ملی و بین‌المللی خواسته است که نگذارند سران سازمان ملل متحد در برابر خواسته‌های غیرانسانی و رفتارهای آپارتاید جنسیتی حکومت فعلی تسلیم شده و زنان و دختران افغانستان را زنده به‌ گور کنند.

قابل ذکر است که کارزار گسترده‌ای در مخالفت با اظهارات اخیر امینه محمد در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

این در حالی است که امینه محمد، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد طی نشستی در دانشگاه پرینستون ایالات متحده گفته که قرار است در روزهای آینده، با حضور نمایندگان کشورها برای افغانستان و دبیر کل سازمان ملل متحد نشستی برگزار شود تا در مورد به «رسمیت‌شناختن حکومت سرپرست» گفتگو کنند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2928
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد