پیراهن و تنبان؛ یونیفرم مورد تایید وزارت معارف برای دانش‌آموزان مکاتب

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

وزارت معارف حکومت سرپرست رهنمودی را برای تنظیم چگونگی پوشش دانش‌آموزان زیر نام «لایحه لباس (یونیفرم)» در موسسات تعلیمی آماده کرده و جهت نهایی‌کردن آن از ادارات زیرمجموعه‌ی این وزارت نظرخواهی کرده است.

این رهنمود در پنج فصل و ۱۳ ماده تهیه شده و از چند روز به این طرف در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

یک منبع از ریاست معارف ولایت هرات با تایید این رهنمود به رسانه گوهرشاد گفت که این لایحه نهایی شده اما تا اکنون مکتوب رسمی جهت تطبیق آن به مکاتب و موسسات تعلیمی ارسال نشده است.

وزارت معارف در این رهنمود برای استادان مرد و زن، دانش‌آموزان دختر و پسر و بخش‌های سارندوی مکتب‌های دولتی و خصوصی نوع پوشش مشخصی را تعیین کرده است.

در این رهنمود آمده است که استادان مرد در نهادهای آموزشی با پیراهن‌ و تنبان شبیه عالمان دین در صنف‌های درسی حاضر شوند و استادان زن نیز باید پیراهن‌ و تنبان و  چادر برابر با موازین شرعی بپوشند.

در ادامه آمده است که لباس دانش‌آموزان پسر پیراهن و تنبان می‌باشد که باید متناسب با قد و جسامت‌شان و تا زیر زانوهای‌شان باشد.

لباس دانش‌آموزان پسر از صنف اول الی ششم به رنگ آسمانی و لباس دانش‌آموزان پسر از صنف هفتم الی دوازدهم به رنگ پسته‌ای تعریف شده است.

در طرح وزارت معارف آمده است که لباس دانش‌آموزان پسر در مدارس دینی از صنف اول الی ششم به رنگ فولادی و بالاتر از آن به رنگ سفید همراه با دستار سفید باشد.

در مورد دانش‌آموزان دختر از صنف اول تا ششم باید پیراهن‌ و تنبان به رنگ کرمی با چادر سفید بپوشند.

در این رهنمود تاکید شده است که درازی پیراهن آنان باید پایین‌تر از زانو‌های‌شان باشد.

همچنین برای دختران بالاتر از صنف ششم گفته شده است که پیراهن‌ و تنبان به رنگ ماشی با چادر سیاه و چپن به رنگ فولادی تهیه کنند.

 اما در این رهنمود در مورد باز شدن مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم چیزی نگفته است.

در رهنمود وزارت معارف حکومت سرپرست لباس تیم‌های سارندوی مکتب‌های پسرانه پیراهن‌ و تنبان به رنگ نخودی و بوت‌های سیاه و از مکتب‌های دخترانه همرنگ لباس دانش‌آموزان دختر گفته شده است.

تا اکنون وزارت معارف حکومت سرپرست به صورت رسمی در مورد این رهنمود چیزی نگفته است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2607
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد