نشرات رادیو «صدای بانوان» در بدخشان پس از یک هفته توقف، دوباره آغاز شد

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

ظریف کریمی، مسوول نهاد نی یا حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گوید که رادیو صدای بانوان در ولایت بدخشان پس از یک هفته توقف، نشرات‌اش دوباره‌ آغاز شده است.

آقای کریمی امروز (پنج‌شنبه، ۱۷ حمل) به رسانه گوهرشاد گفت که رادیو بانوان که توسط زنان مدیریت می‌شد، بخاطر نشر نعت با «ملودی» یک هفته پیش از سوی مسوولان اطلاعات و فرهنگ و ادارات امنیتی ولایت بدخشان متوقف شده بود.

او تاکید کرد که این رادیو پس از یک هفته، امروز دوباره‌ به فعالیت آغاز کرده است.

از سویی هم، معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان در صحبت با رسانه گوهرشاد فعالیت دوباره‌ی این رادیو را تایید کرده است.

رادیو صدای بانوان پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته پس از آن بسته شد که در میان برنامه‌ی‌شان آهنگ پخش نموده و مجری‌های زن به صورت زنده برنامه اجرا کردند.

آقای احمدی گفته است که تصمیم فعالیت دوباره‌ی این رادیو پس از آن گرفته شد که مسوولان این رادیو تعهد سپردند که از این پس دیگر آهنگ نشر نکنند.

او افزود: «فعالیت رادیو بانوان  بنابر رعایت نکردن قوانین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، پخش آهنگ در ماه رمضان و فعالیت مردان به جای بانوان متوقف گردیده بود که با تعهد مسوول این رسانه از پیروی از پالیسی نشراتی حکومت فعلی، دوباره اجازه فعالیت را از سوی این ریاست دریافت نموده است.»

رادیو صدای بانوان تنها رسانه مربوط به زنان در بدخشان است که حدود پنج سال پیش به فعالیت آغاز کرد.

این رادیو با تسلط حکومت فعلی بر افغانستان نیز فعالیت داشته است.

با تسلط حکومت فعلی بر افغانستان، تا اکنون رسانه‌های زیادی تحت فشارهای اقتصادی و محدودیت‌های وضع شده قرار داشته و بسته شده اند. همچنان در این میان صدها خبرنگار زن و مرد از کارشان بی‌کار، بازداشت، تحقیر و توهین شده‌اند.

در تازه‌ترین مورد روز گذشته سه خبرنگار در ولایت بغلان به دلیل ضبط یک ویدیو از یک پولیس بازداشت شده بودند، اما امروز بعد از سپری کردن یک شب در زندان، دوباره رها شدند.

حکومت سرپرست پیش از این هم خبرنگاران را خودسرانه بازداشت کرده است.

مرتضی بهبودی، خبرنگار افغانستانی-فرانسوی، خیرالله پرهر، خبرنگار ورزشی رادیو و تلویزیون «همیشه‌بهار» در ننگرهار و شماری دیگر  از جمله‌ی خبرنگارانی هستند که از چند ماه به این سو در زندان حکومت سرپرست به سر می‌برند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2584
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد