مادر و پسر افغان؛ ۱۰۰ کودک یتیم را از افغانستان به آسترالیا منتقل کردند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

رسانه‌های آسترالیایی گزارش داده است که یک مادر و پسر افغان ساکن در سیدنی، پایتخت این کشور، ۱۰۰ کودک بی‌سرپرست افغانستان را در مدت ۱۸ ماه به آسترالیا انتقال داده‌اند.

شبکه‌ی خبری اس‌بی‌اس امروز (دوشنبه، ۱۴ حمل) در گزارشی نوشته است که این کودکان یتیم افغان توسط نوید سینا و محبوبه راوی، مادر و پسر افغانستانی در سیدنی، با کمک سارا دیل، یک وکیل آسترالیایی، تخلیه شده‌اند.

این رسانه نوشته است: «۱۰۰ کودک آسیب‌پذیر در یک ماموریت جسورانه و یک ساله به رهبری یک مادر و پسر مستقر در سیدنی، با کمک وکلا، اعضای جامعه و دولت از افغانستان به آسترالیا تخلیه شدند.»

در گزارش آمده است که با تسلط حکومت فعلی بر افغانستان، این جوان ۲۶ ساله افغان و مادرش در پی نجات کودکان یتیم و بی‌سرپرستی شدند که قبل از سقوط حکومت پیشین حامی آنان در افغانستان بودند.

بر بنیاد این گزارش، پس از آن که سینا از تخلیه کودکان افغان در پی تسلط حکومت فعلی بر افغانستان ناامید می‌شود، برای انتقال آنان در ماه مارچ سال ۲۰۲۲ به افغانستان می‌آید و از مسیر‌های دشوار کودکان را ابتدا به پاکستان برده و پس از تهیه پاسپورت، آنان را به سیدنی آسترالیا انتقال می‌دهد.

شبکه‌ی خبری اس‌بی‌اس به نقل از سینا نوشته است که روند انتقال این تعداد کودکان هجده ماه زمان برده و از این که توانسته جان کودکان یتیم را نجات دهد، مدیون احزاب ائتلاف و کارگر آسترالیا است.

با تسلط حکومت فعلی بر افغانستان، هزاران شهروند افغان از سوی کشورهایی که در دو دهه اخیر در افغانستان حضور نظامی داشتند، تخلیه شدند.

آسترالیا نیز یکی از این کشور‌ها بوده است.

در حالی این کودکان آسیب‌پذیر به آسترالیا فرستاده می‌شود که سازمان ملل هشدار می داد که بیش از یک میلیون کودک افغان بدون رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دلیل سوءتغذیه تلف خواهند شد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2493
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد