سازمان ملل: کمتر از ۳۰ درصد جمعیت افغانستان به آب آشامیدنی سالم و پاک دسترسی دارند

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

همزمان با روز جهانی آب، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده که در حال حاضر میلیون‌ها نفر در افغانستان به آب آشامیدنی پاک و سالم دسترسی ندارند.

این سازمان در توییترش نوشته است که از محله‌هایی که میزبان آواره‌گان داخلی و مهاجران بازگشته از خارج هستند، در زمینه‌ی نیازهای اساسی آن‌ها از جمله «با نصب دستگاه‌های آبرسانی از طریق انرژی خورشیدی» حمایت می‌کند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌افزاید که در حال حاضر در شماری از ولایات افغانستان پروژه‌های آبرسانی را به مردم محلی اجرا کرده است.

در ادامه آمده است که کمتر از ۳۰ درصد جمعیت افغانستان به آب آشامیدنی سالم و پاک دسترسی دارند.

این در حالی است که در بسیاری از مناطق افغانستان مردم تا اکنون از آب حوض‌ها، رودخانه‌ها و کاریزها استفاده می‌کنند که این آب معمولاً برای زراعت و مال‌داری مورد استعمال قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش اداره‌ی مرکزی آمار افغانستان، در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۰ درصد از آب‌های آشامیدنی کشور به مدفوع، آلوده‌ بوده است.

همزمان سازمان ملل در گزارشی درباره‌ی «بحران جهانی آب»، «کمبود قریب‌الوقوع آب» ناشی از مصرف بی‌رویه و آلودگی و تغییرات آب و هوایی هشدار داده است.

در این گزارش آمده است: «جهان چشم‌ بسته در مسیری خطرناک گام بر می‌دارد و عملاً با مصرف بیش از حد آب و ادامه‌ی سیاست‌های توسعه‌ی ناپایدار، بحرانی جهانی را دامن می‌زند.»

قابل ذکر است که این گزارش سازمان ملل در آستانه‌ی اولین نشست بزرگ این سازمان در خصوص وضعیت آب در چهار دهه‌ی گذشته منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2219
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد