ناهید فرید و عادله راز نشان «جین‌کرک‌ پاتریک» را دریافت کردند

2 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

ناهید فرید، عضو مجلس نمایندگان در حکومت ‌پیشین می‌گوید که همراه با عادله راز، سفیر پیشین افغانستان در آمریکا، نشان «جین‌کرک‌ پاتریک» را دریافت کرده اند.

خانم فرید شب گذشته (جمعه، ۲۶ حوت) در توییتی نوشته است: «مایه مباهات است که مبارزات معنادار زنان افغانستان در مقابل آپارتاید جنسیتی حکومت سرپرست در پلتفرم‌های جهانی به رسمیت شناخته شده است.»

وی تاکید کرد که این نشان را آنان به نیابت از زنان افغانستان از شبکه‌ی جهانی دموکراسی دریافت کرده‌اند.

وی می‌افزاید: «به رسمیت شناختن مبارزات زنان افغان دلیل بیشتری به ما می‌دهد تا مبارزه خود را برای دموکراسی و آزادی ارتقا دهیم.»

این در حالی است که «جین‌کرک‌ پاتریک» که در هفتم دسامبر ۲۰۰۶ درگذشت، نخستین نماینده‌ی زن آمریکا در سازمان ملل بود و نقش مهمی در سیاست خارجی دولت رونالد ریگان، رییس جمهور آن وقت ایالت متحده ایفا کرد.

خانم پاتریک برای بسیاری از اعضای جنبش محافظه‌کار که در دوره‌ی ریاست جمهوری رونالد ریگان به قدرت رسیدند، به یک قهرمان تبدیل شده بود.

همچنین جین‌کرک پاتریک این نظریه را مطرح ساخت که دیکتاتوری‌های خودکامه یا دست‌راستی می‌توانند به‌گونه‌‌ی مسالمت‌آمیز به دولت‌های دموکراتیک تبدیل شود و در عین حال رژیم‌های استبدادی کمونیست و چپ‌گرا باید سرنگون شود.

در حالی خانم فرید و خانم راز این نشان را دریافت می‌کنند که بیش از ۵۴۰ روز می‌‌شود که مکاتب متوسطه و لیسه‌ در افغانستان به روی دختران بسته است و سرنوشت دختران دانشجو نیز تاکنون روشن نشده است.

زنان و دختران اجازه کار در موسسات داخلی و بین‌المللی و آموزش در دانشگاه‌ها را نیز ندارند.

زنان از رفتن به حمام‌های عمومی، پارک‌های تفریحی، ورزشگاه‌ها، تداوی توسط پزشکان مرد و اشتراک در امتحان ورودی دانشگاه‌های خصوصی منع شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2085
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد